تعمیرات کمپرسور آتش نشانی ☎️ 09113913241

هنگامی که در حال کار روی یک پروژه هستید و کمپرسور دچار مشکل می شود و نیاز به تعمیر دارد مکان تاخیر در فعالیت های شما بوجود خواهد آمد مخصوصا اگر استفاده زیادی از کمپرسور داشته باشید، پس بهترین توصیه داشتن یک کمپرسور باد یدکی است.

186

تعمیرات کمپرسور آتش نشانی

هنگامی که در حال کار روی یک پروژه هستید و کمپرسور دچار مشکل می شود و نیاز به تعمیر دارد مکان تاخیر در فعالیت های شما بوجود خواهد آمد مخصوصا اگر استفاده زیادی از کمپرسور داشته باشید، پس بهترین توصیه داشتن یک کمپرسور باد یدکی است.
یکی از دلایل عمده نقص کمپرسور باد در حال کار، نشتی هوا از قطعات مختلف دستگاه است. اگر تشخیص داده اید که نشتی هوا از کجا و کدام قطعه می باشد، بهتر است قطعه مورد نظر را باز کنید، مجددا تفلون زده و در جای خود نصب کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کمپرسور پینت بال

بهترین روش برای تشخیص نشتی این است که مخزن را پر از هوا نمایید و با استفاده از آب کف و مالیدن آن به تمام اتصالات محل نشتی را بیابید، اما در صورت وجود عیب و ایراد در قطعه، آن را جایگزین کنید.

مشکلات بوجود آمده در کمپرسور باد
برای تست کردن کمپرسور باد ابتدا آن را روشن کنید تا مطمئن شوید به خوبی کار می کند یا خیر. اگر مخزن دچار نشتی شده و مقداری هوا و مایعات داخل مخزن به بیرون ریخته می شود به دلیل مشکل در تخلیه نکردن به موقع مخزن کمپرسور باد است که باعث پوسیده شدن مخزن و در نتیجه سوراخ شدن آن خواهد شد.
اولین راه حل جوشکاری محل سوراخ شده مخزن است، اما اگر مایعات در کف مخزن ذخیره شده باشد و باعث زنگ زدگی مخزن شده باشد،به محض اینکه قسمت سوراخ شده را جوش بدهید امکان دارد از کنار همان سوراخ مجددا سوراخ دیگری ایجاد شود، چون مخزن به طور کلی پوسیده است. در این صورت بهتر است مخزن را تعویض نمایید.
اگر ورق مخزن کمپرسور باد نازک باشد، توصیه می شود جوش دادن مخزن را انجام ندهید و مخزن را تعویض کنید. استفاده از چسب برای رفع نشتی اصلا کار درست و اصولی نیست، به محض اینکه مجددا هوا داخل مخزن فشرده شود، مخزن دچار نشتی خواهد شد. اگر هر ماه یکبار شیر تخلیه مخزن را باز کنید مخزن دچار پوسیدگی و سوراخ نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: کمپرسور غواصی

اگر فراموش می کنید مخزن را به صورت مرتب تخلیه کنید، بهتر است از قطعه ای به نام اتودرین (تخلیه اتومات مخزن) استفاده نمایید. این قطعه به صورت زمان بندی شده، شیر تخلیه مخزن را به صورت اتومات باز و بسته می کند. در هنگام خرید هر نوع کمپرسور باد، حتما از ضخامت ورق مخزن اطمینان حاصل کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

علت روغن دادن کمپرسور باد
روغن دادن کمپرسور باد در کمپرسورهای هوا شایع است و برای حل آن چند راه حل وجود دارد:
در مورد کمپرسور های صنعتی مانند انواع کمپرسور های اسکرو:
در مدل های صنعتی مانند اسکرو تنظیم mpv را دوباره انجام دهید، در صورت پایین بودن mpv دستگاه روغن کم می کند.
فیلتر مخزن جدا کننده را بررسی کنید و در صورت بروز مشکل در این فیلتر بهتر است آن را تعویض کنید.
یکی از دلایل کم کردن روغن دستگاه ، وجود گرفتگی در لاین scavenge است. 
اگر مشکل دستگاه شما هیچکدام نبود، بهتر است روغن را تعویض کنید. 
اگر در مخزن روغن اضافی وجود دارد، بهتر است که حجم روغن موجود در دستگاه را کم کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید و اگر مشکل شما با این موارد برطرف نشد، بهتر است که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
در مورد سایر کمپرسور های باد، زیاد بودن روغن داخل موتور کمپرسور باعث می شود در هوای خروجی، روغن هم همراه هوا خارج شود. پس بهتر است برای تعویض روغن ابتدا تمام روغن قبلی را خالی کنید و سپس روغن نو را به اندازه استاندارد داخل موتور دستگاه بریزید.
امکان دارد که موتور کمپرسور باد روغن پاش شده باشد که در این صورت فقط باید موتور تعمیر و قطعه معیوب تعویض شود.
صاف نبودن سطحی که کمپرسور بر روی آن قرار دارد نیز باعث می شود تا روغن  داخل موتور به سمت لوله فشار جمع شود و با روش شدن موتور، تمامی روغنن به بیرون هدایت شوند.
در مدل های سیلندری یا پیستونی احتمال ترک داشتن سیلندر و روغن ریزی وجود دارد که در این صورت هم باید سریعا دستگاه تعمیر شود. معمولا این مشکل برای سیلندر های ارزان قیمت اتفاق می افتد.

علت بالا رفتن فشار کمپرسور باد
در بعضی از دستگاه های کمپرسور هوا امکان دارد فشار باد دستگاه فشرده سازی هوا زیاد بالا برود و کلید اتومات عمل نکند که به بررسی راه حل های این مشکل می پردازیم:
اولین احتمال برای فشار زیاد هوا در کمپرسور باد وجود مشکل در پرشر سوییچ است که با تعویض آن معمولا حل می شود.
در صورتی که تنظیمات پرش سوییچ بهم خورده باشد با تنظیم مجدد پرش سوییچ فشار به حالت عادی بازخواهد گشت.
وجود مشکل و نقص در آنلودر مورد دیگری است که باید بررسی شود و برای حل مشکل آنلودر بهتر است که از یک متخصص کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید: فروش تجهیزات غواصی

از تنظیم خارج شدن PLC یک دلیل دیگر است و برای حل این مشکل از یک شرکت یا برقکار کمک بگیرد.
نکته مهم در این خصوص این است که چنانچه فشار از حد معین بیشتر شود، بر روی موتور فشار زیادی وارد خواهد شد که باعث کم شدن طول عمر دستگاه خواهد شد. پس در صورت وجود چنین مشکلی سریعا مشکل را برطرف کنید.

داغ شدن بیش از حد کمپرسور باد
یکی دیگر از مشکلات شایع کمپرسورهای بادی، گرم شدن بیش از حد آنهاست. برای حل این مشکل و تعمیر کمپرسور باد می توان از راه حل های مختلفی استفاده کرد:
اولین احتمال کم بودن روغن دستگاه است که بهتر است از روغن بیشتری استفاده کنید و حتما از روغن مخصوص کمپرسور باد استفاده نمایید، در غیر اینصورت به دلیل تفاوت در غلظت روغن ها احتمال گیری پاژ موتور وجود خواهد داشت.
اگر میزان روغن دستگاه کم نبود؛ بهتر است خطوطی که روغن را منتقل می کنند، بررسی شود. امکان انسداد این مسیرها وجود دارد و باعث ایجاد گرمای بیش از حد در دستگاه می شود. شما می توانید با تمیز کردن این خطوط مشکل را حل کنید.
کثیف شدن فیلتر روغن یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است باعث تولید گرمای زیاد دستگاه بشود، بهتر است فیلتر آن را تمیز یا تعویض نمایید.
در کمپرسورهایی که رادیات دارند، اگر سطح رادیات زیاد کثیف باشد یا مسیر آن با توحه به کثیفی بسته شده باشد گرمای زیادی ایجاد می شود.
در صورتی که سیستم خنک کننده کارایی خود را از دست داده باشد بهتر است که از یک فرد متخصص و یا شرکت سازنده کمک بگیرید.
روشن بودن دایمی کمپرسور باد باعث می شود دستگاه به شدت داغ شود و در صورتی که چندین بار این مشکل بوجود بیاید، موتور دستگاه خواهد سوخت. توصیه می شود بعد از اتمام کار، حتما برق دستگاه را قطع کنید، در بین کار نیز به کمپرسور استراحت بدهید.
وجود نوسانات برقی باعث داغ شدن سیم پیچ و در نتیجه داغ شدن کل موتور می شود. سعی کنید یک سیم برق به صورت مستقیم از کنتور برای کمپرسور باد در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: تجهیزات غواصی

عدم تنظیم میزان هوای فشرده شده کمپرسور باد
عدم تنظیم میزان هوای فشرده کمپرسور باد یکی دیگر از مشکلات متداول است که در کمپرسورها بوجود می آید، اگر مطمئن شدید که مشکل کمپرسور، عدم تنظمیم میزان هوای کمپرسور باد است و با موارد ذکر شده مشکل دستگاه حل نشد، بهتر است با نمایندگی جهت تعمیر  تماس بگیرید و موضوع را با آن ها در میان بگذارید.
کثیف شدن و نیاز به تعویض فیلتر هوا 
احتمال نیاز به تعویض یا سرویس فیلتر separator 
مشکل آنلودر 
نشتی شیلنگ های هوا
شل شدن تسمه های دستگاه 
از دست دادن قدرت موتور به دلیل کم روغن بودن موتور 

تغییر صدای کمپرسور باد
تغییر ناگهانی صدای دستگاه می تواند به دلیل موارد زیر رخ دهد:
ریختن روغن بیش از حد معین
بوجود آمدن مشکل در دستک شاتون موتور و یا کج شدن یا شکستن این قطعه 

پر نشدن مخزن کمپرسور باد
پر نشدن مخزن کمپرسور باد می‌تواند سه دلیل اصلی داشته باشد:
کاهش توان موتور کمپرسور
نشتی مخزن کمپرسور باد
خرابی شیر یکطرفه کمپرسور
اگر با مشکل پر نشدن مخزن کمپرسور باد مواجه شدید، ابتدا باید علت آن را تشخیص داده و سپس اقدام به تعمیر نمایید.