خرید انواع تجهیزات تخصصی غواصی - فروش تجهیزات غواصی

خرید انواع تجهیزات تخصصی غواصی - فروش تجهیزات غواصی

خرید, فروش و تعمیر تجهیزات تخصصی غواصی - دریاها و اقیانوس‌ ها بر اساس حجم وسیع و حیات منحصر به فردی که دارند، در طول تاریخ همواره یکی از خاص ترین مقصدها برای اکتشاف انسان بوده ‌اند.

خرید و فروش تجهیزات تخصصی غواصی

آشنایی با تجهیزات تخصصی غواصی

دریاها و اقیانوس‌ ها بر اساس حجم وسیع و حیات منحصر به فردی که دارند، در طول تاریخ همواره یکی از خاص ترین مقصدها برای اکتشاف انسان بوده ‌اند. مکانی مبهم، رازآلود، بی ‌انتها و البته خطرناک. به دلیل داشتن همچین ویژگی ‌هایی است که یکی از بهترین مکان ‌های اکتشافی بر روی کره زمین بشمار می ‌رود.

یکی از فعالیت ‌های مورد علاقه گردشگران و علاقه ‌مندان به سفرهای اکتشافی، غواصی اسکوبا است 

قبل از غواصی در اعماق دریا، یک غواص باید دانش کافی، مهارت لازم و همچنین تجهیزات تخصصی غواصی برای این کار را داشته باشد تا بتواند نهایت لذت را در اعماق آب لمس کرده و در عین حال بتواند سفری ایمن را تجربه کنند.

ما در این مطلب شما را با انواع تجهیزات تخصصی غواصی آشنا خواهیم شد.

تجهیزات تخصصی غواصی (ماسک غواصی)

تجهیزات تخصصی غواصی

چشم انسان به گونه ‌ای نیست که بتواند به خوبی در آب ببیند و این شرایط در آب‎ های شور بدتر خواهد بود. به همین دلیل یکی از اصلی ‌ترین لوازم غواصی که برای غواصی به آن نیاز دارید ماسک غواصی می‌ باشد. یک ماسک راحت و با کیفیت می‌ تواند یک غواصی با کیفیت مطلوب برای شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کمپرسور پیستونی

لوازم تخصصی غواصی (درای سوت یا وت سوت)

لوازم تخصصی غواصی

در کل وت سوت برای آب‌ های گرمتر و درای سوت برای آب‌های سرد مورد استفاده قرار می گیرد. وت سوت به بدن می ‌چسبد و از نئوپرین ساخته شده است. وت سوت با نگه‌ داشتن یک لایه آب به دور بدن، شناگر را گرم نگه می ‌دارد. از طرفی درای سوت‌ ها همانطور که از اسمشان مشخص است بدن را خشک نگه می‌ دارند و در مقایسه با وت سوت‌ ها آزادتر نیز هستند. استفاده از وت سوت و درای سوت در غواصی بدن شما را کاملا گرم نگه می ‌دارد و از وارد شدن هرگونه جراحات جلوگیری می ‌کند.

خرید تجهیزات خواصی (دستکش غواصی)

خرید تجهیزات خواصی

دستکش ‌های غواصی از مواد با دوام و همچنین مقاومی ساخته شده ‌اند که از مانع سوراخ شدن آن‌ ها  می شوند. و از پوست دست محافظت می ‌کنند. با استفاده از دستکش ‌های غواصی شما می‌ توانید بدون زخمی شدن دستانتان به پیمایش غارهای زیر زمینی بپردازید و در صورت تماس دستانتان با سطوح زبر و تیز، دچار خراشیدگی نشوید. 

دستکش ‌های غواصی همچنین مانند وت سوت عمل می‌ کنند. و یک لایه آب را بدور دست نگه می‌ دارند تا دمای بدن را حفظ کنند. و به ما کمک می‌ کنند تا دستان در زیر آب گرم بماند.

تجهیزات تخصصی خواصی (فین)

تجهیزات تخصصی خواصی

یکی دیگر از تجهیزات تخصصی غواصی فین می ‌باشد. فین به شناگر اجازه می ‌دهد که حرکت خود را کنترل کند و با چابکی و سرعت بیشتر در آب حرکت می کند. بطور کلی 2 نوع فین در غواصی استفاده بیشتری نسبت به بقیه دارند: Open Heel Fins و Full Foot Fins

از Open Heel Fins معمولا در آب‌ های سرد استفاده می‌شود و از Full Foot Fins به دلیل اینکه بدون کفش غواصی پوشیده می ‌شود، در آب ‌های گرم استفاده می شود.

لوازم تخصص غواصی (سیلندر یا تانک هوا)

لوازم تخصص غواصی

سیلند یا تانک هوا (Scuba Tank-Diving Cylinder-Air Tank/Cylinder) این وسیله از مهمترین تجهیزات غواصی می باشد.‌ سیلندر هوا یکی از اجزای دستگاه تنفسی می باشد و به شما اجازه می ‌دهد تا حجم زیادی از هوای فشرده یا ترکیبات مخصوص مانند نیتروکس (Nitrox) را ذخیره و با خود به اعماق آب ببرید. بیشتر کپسول ‌های هوا فشار نهایی 2,000 psi تا 3,500 psi را تحمل می ‌کنند و معمولا از آلومینیوم یا فولاد ساخته شده اند. کپسول ‌های هوا در سایزهای مختلفی در بازار عرضه می شوند.

تجهیزات تخصصی غواصی (رگلاتور)

تجهیزات تخصصی غواصی

رگلاتورها به شما اجازه می ‌دهد تا بتوانید هوای درون کپسولتان را تنفس کنید. رگلاتور با تبدیل هوای با فشار بالا به هوای قابل تنفس برای انسان نقش اساسی در تجهیزات تخصصی غواصی ایفا می ‌کند. رگلاتور دارای وسیله ای می باشد بنام First Stage که به تانک هوایی که در پشتتان است متصل می شود و در سر دیگر آن Second Stage قرار دارد که با قرار گرفتن در دهان غواص به او امکان می دهد نفس بکشد. رگلاتورها همچنان دارای یک Second Stage اضافی و گیج فشار هوا نیز می‌ باشند.

وسایل تخصصی غواصی (عمق سنج، فشار سنج و قطب نما ضد آب)

وسایل تخصصی غواصی

این وسیله نشانگر عمقی است که غواص در آن قرار دارد. همچنین میزان اکسیژن باقیمانده در کپسول‌ها را به نمایش درمی آورد تا فرد بتواند با برنامه ‌ریزی دقیق در زمان درست خود را به سطح آب رسانده و دچار کمبود اکسیژن نشود. قطب ‌نما نیز یکی دیگر از لوازم تخصصی غواصی می ‌باشد که به شما کمک می ‌کند تا در زیر آب با جهت‌ یابی درست، مسیرتان را پیدا کنید. امروزه این تجهیزات غواصی به صورت دیجیتال موجود می ‌باشند.

خرید تجهیزات تخصصی غواصی (کامپیوتر غواصی)

خرید تجهیزات تخصصی غواصی

وظیفه کامپیوتر غواصی ثبت و آنالیز اطلاعات مسیر غواصی می باشد. این وسیله زمانی که زیر آب گذرانده ‌اید را حساب می ‌کند، عمقی که در آن قرار دارید را نشان می‌ دهد و مدت زمانیکه در این عمق می‌توانید بمانید را نیز به شما نمایش می ‌دهد. بعضی از کامپیوترهای غواصی حتی فراتر از این چیزها رفته و میزان اکسیژنی که در کپسول هوایتان باقیمانده را هم نمایش می ‌دهند. کامپیوتر غواصی، با اطلاعاتی که به شما نشان می‌ دهد، ضریب ایمنی فعالیت را بالاتر می برد و غواصی با آرامش بیشتری را برایتان فراهم می کند.

تعمیر تجهیزات تخصصی غواصی (جلیقه کنترل شناوری BCD)

تعمیر تجهیزات تخصصی غواصی

جلیقه کنترل شناوری وسیله ‌ای می باشد که در هنگام غواصی مانع از غرق شدنتان می شود و در عین حال اجازه نمی ‌دهد که روی سطح آب شناور شوید. این وسیله عموما به شکل جلیقه ‌ای است که فرد در طول مدت غواصی می‌ پوشد تا شناوری خود را کنترل کند. اگر قصد دارید به سطح آب بروید کمی هوا به این اضافه می ‌کنید و اگر می‌ خواهید به عمق ‌های پایین ‌تر برسید مقداری از هوای موجود در آن را خارج می ‌کنید.

فارغ از تمامی تاثیراتی که جلیقه کنترل شناوری در حفظ شناوری غواص دارد، جیب‌ های زیادی نیز بر روی آن طراحی شده که می‌ توان از آن ‌ها برای حمل و دسترسی آسان به وسایل ضروری استفاده کرد.

تعمیر لوازم تخصصی غواصی (چاقو غواصی)

تعمیر لوازم تخصصی غواصی

چاقوی غواصی  وسیله‌ ای است که معمولا در غواصی برای بریدن تورهای ماهیگیری که غواص در آن‌ ها گرفتار می شود، استفاده می‌ کنند یا در مواردی با ایجاد ضربه ‌ای کوچک بر تانک‌ های اکسیژن خود، می‌ توانند توجه بقیه تیم را جلب کنند. 

چاقوی غواصی فقط برای رها کردن غواص از میان تور یا گیاهان دریایی می ‌باشد و هیچ استفاده ای در شکار جانوران دریایی ندارد.

تجهیزات غواصی (چراغ غواصی)

تجهیزات غواصی

چراغ قوه غواصی چراغی می باشد که توسط غواص به عمق آب دریا برده می ‌شود تا در صورت نیاز محیط زیر آب را روشن کند. چراغ قوه غواصی در غواصی‌ های شبانه وسیله ‌ای بسیار کاربردی محسوب می‌ شود.

فروش انواع تجهیزات تخصصی غواصی (کیت کمک‌ های اولیه غواصی)

فروش انواع تجهیزات تخصصی غواصی

مهم نیست که یک غواص تازه کار باشید یا فردی با 20 سال تجربه. کیت کمک‌ های اولیه وسیله ‌ای می باشد که همیشه باید همراه داشته باشید. مراکزی که بتوانند خدمات پزشکی ارائه کنند معمولا فاصله ی زیادی تا شما دارند. بنابراین برداشتن چند قلم از وسایلی که در زمان بروز حادثه بتواند به شما کمک کند کار عاقلانه ایست.

تجهیزات غواصی (دوربین غواصی)

تجهیزات غواصی

دوربین غواصی قطعا وسیله‌ ی ضروری نیست که برای غواصی حتما به آن نیاز داشته باشید ولی اگر بخواهید گوشه ‌ای از لذت و هیجانی که در زیر آب مشاهده می ‌کنید را ثبت کنید، دوربین غواصی به اولویت اول شما در غواصی تبدیل می‌ شود. دوربین ‌های مختلفی در بازار وجود دارد که تصاویر با کیفیت قابل قبولی ارایه می ‌دهند و با کمی تحقیق می ‌توانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

خرید تجهیزات غواصی (اسکوتر غواصی diving propulsion vehicle)

خرید تجهیزات غواصی

این وسیله به غواص ‌ها کمک کمک بسیاری می‌ کند تا در زیر آب حرکت کنند و مسافت بیشتری را به نسبت غواصی عادی طی کنند. مسافتی که می ‌شود با استفاده از این وسیله طی کرد به میزان اکسیژن غواص و باتری اسکوتر بستگی دارد.

خرید آنلاین تجهیزات تخصصی غواصی (اسنورکل)

خرید آنلاین تجهیزات تخصصی غواصی

در غواصی  یک قانون مهم همیشه وجود دارد: شما تا زمانی می ‌توانید در زیر آب بمانید که اکسیژن داشته باشید. با توجه به این موضوع می ‌توان دریافت که مصرف درست و به اندازه اکسیژن می ‌تواند چه تاثیری در زمان غواصی داشته باشد. به عبارتی دیگر: هر چه مصرف اکسیژن کمتر، مدت زمان شنا طولانی‌تر. یکی از مهمترین وسایلی که در غواصی به شما کمک می‌ کند تا در مصرف اکسیژن صرفه ‌جویی کنید، اسنورکل است.

هنگامی که غواص به سطح آب می ‌آید، تا زمانیکه دوباره به زیر آب برگردد یا به کل از آب خارج شود از اسنورکل استفاده می ‌کند و به این صورت برای مدتی استفاده از اکسیژن را قطع می ‌کند. اسنورکل ‌ها معمولا به دو شکل L یا J می ‌باشند و از پلاستیک ساخته شده اند و با فرم لوله ‌ای که دارند به غواص این امکان را می‌ دهند که در هنگام شنا در سطح آب از هوا تنفس کند.

فروش انواع تجهیزات تخصصی غواصی (کمربند وزنه)

فروش انواع تجهیزات تخصصی غواصی

بعضی از تجهیزاتی که در غواصی استفاده می ‌شوند، شناگری مثبت ایجاد می ‌کنند و این باعث می  شود غواص با بی ‌حرکت ماندن به سطح آب بیاید. در چنین شرایطی، باید به شکلی‌ عمل کنیم که دوباره به شناوری خنثی برسیم. یکی از ساده ‌ترین راه‌ ها برای ایجاد شناوری خنثی استفاده از وزنه است و وسیله ‌ای که برای اینکار مورد استفاده قرار می‌گیرد کمربند وزنه می باشد.

 کمربند وزنه از یک تسمه و تعدادی وزنه سربی تشکیل شده اند. غواص با بستن تسمه به دور کمر خود و با ایجاد وزن اضافی از ایجاد شناوری مثبت چلوگیری کرده و دوباره تعادل خود را باز می‌یابد.

وزنه‌ ها بر روی تسمه قرار می گیرند و میزان وزنه‌ ای که استفاده می کنیم به المان‌ های متعددی مانند: تجهیزات مورد استفاده، شور یا شیرین بودن آب، میزان شوری آب، وزن غواص و... بستگی دارد و با توجه به تمام این فاکتورها میزان وزنه مناسب را انتخاب می کنیم.