انواع کمپرسورهای فشار قوی 09113913241 📞

انواع کمپرسورهای فشار قوی 09113913241 📞

کمپرسور باد فشار قوی مدل قوی تر و پیشرفته تر کمپرسور های سیلندر پیستونی هواست.

انواع کمپرسورهای فشار قوی 

کمپرسور فشار قوی چیست؟

کمپرسور باد فشار قوی مدل قوی تر و پیشرفته تر کمپرسور های سیلندر پیستونی هواست. بر خلاف کمپرسور های معمولی که محدوده تولید فشار در آنها بین 6 تا 12 بار است، در کمپرسور هوای فشرده به دلیل فشرده سازی 2 تا 4 مرحله ای و وجود سیلندر و پیستون قوی تر، امکان ایجاد فشار چندین برابر نسبت به حد نرمال بین20 بار تا 350 بار امکان پذیر است.

در مواردی که فشار بالای 20 بار و رنج هوادهی بین 100 تا 2000 لیتر بر دقیقه مورد نیاز باشد کمپرسور های فشار قوی یا دستگاه باد فشار قوی استفاده می شوند.

انواع کمپرسورهای فشار قوی

مشخصات فنی کمپرسور باد فشار قوی

روش کار کمپرسور باد فشاری قوی به این شکل است که ابتدا توسط فیلتر هواکش، هوای محیط اطراف کمپرسور به درون هواساز مکیده می شود و پس از فشرده سازی، وارد مخزن ذخیره هوای فشار قوی شده و در اثر کندانس شدن و سرد شدن هوا، مقداری از رطوبت آب موجود در هوای فشرده شده به صورت سیال مایع در آمده و در انتهای مخزن انباشته می شود.

بیشتر بخوانید: انواع کمپرسورهای فشار قوی صنایع

در مرحله دوم، هوای فشرده شده تولیدی از دستگاه باد فشار قوی، وارد تله آبگیر (Water Separator)  می شود و حدود 40 درصد از رطوبت آب موجود در هوا از آن جدا می شود و به میکرو فیلتر اولیه وارد و ذرات غبار موجود در آن به اندازه 2 میکرون جذب می شود.

در این مرحله هوای پاک با خلوص بالا وارد درایر تبریدی می شود و تمام رطوبت باقی مانده از آن جدا شده و هوای فشرده شده توسط میکروفیلتر ثانویه که مخصوص هوای فشار قوی است، به اندازه 0.01 میکرون فیلتر می سود تا هوای خشک و کاملا پاک برای مصارف مختلف صنعتی، ورزشی و داروسازی آماده سود.

کمپرسورهای فشار قوی در ظرفیت های مختلف و با کاربری های متنوع تولید و به بازار می شوند که از پر کاربردترین آنها می توان به کمپرسور فشار قوی 30 بار، کمپرسور باد فشار قوی 40 بار، کمپرسور فشار قوی 200 بار، کمپرسور فشار قوی 300 بار و پمپ باد فشار قوی 350 بار اشاره نمود که بسته به نوع، مدل و برند دستگاه باد فشار قوی، توانایی فشرده سازی انواع گاز ها مانند هوای محیط، نیتروژن، گاز طبیعی، هیدروژن، دی اکسید کربن، مونو اکسید کربن و هلیوم را دارند.

کمپرسور باد فشار قوی 30 بار و 40 بار، معمولا دارای شاسی به همراه مخزن است، اما کمپرسور باد فشار قوی 200 بار و کمپرسور باد فشار قوی 300 بار به صورت کمپرسور یکپارچه پرتابل است و به نام کمپرسور فشار قوی پرتابل نیز شناخته می شود.

کمپرسور فشار قوی

کاربرد کمپرسور فشار قوی

کمپرسور پینت بال

کمپرسور غواصی

کمپرسور جهت استارت موتور کشتی

کمپرسور جهت تست انواع لوله و اتصالات و شیرآلات

کمپرسور جهت پر کردن انواع کپسول گاز

کمپرسور کپسول آتش نشانی

کمپرسور تولید ظروف PET و پلاستیک

کمپرسور ریخته گری

کمپرسور برای راه اندازی و استارت انواع دیزل ژنراتور

کمپرسور سند بلاست سنگ و گرانیت

قیمت کمپرسور فشار قوی بسته به تعداد مرحله فشرده سازی و یا برند و کشور سازنده متغیر می باشد.

بیشتر بخوانید: انواع قطعات کمپرسور هوا

انواع کمپرسور صنعتی

کمپرسورهای دینامیکی در دو نوع جریان شعاعی و جریان محوری هستند. انواع جریان شعاعی، پره‌های شعاعی دارند و از نیروهای گریز از مرکز برای جابه‌جایی هوا استفاده می‌کنند. در مقابل کمپرسور جریان محوری پره‌های ثابت و متحرک دارند.

هوا یا گاز به شکل محوری دور محور گردان کمپرسور حرکت می‌کند. کمپرسورهای رفت‌وبرگشتی، دوار و دیافراگمی از انواع جابه‌جایی مثبت هستند و بیشتر کارگاهها و صنایع از نوع رفت‌وبرگشتی یا پیستونی استفاده می‌کنند. خود کمپرسور پیستونی یا رفت‌وبرگشتی انواع مختلفی دارد که می‌تواند ثابت و قابل حمل باشد. انتخاب نوع کمپرسور به شرایط کارگاه بستگی دارد.

در صورتی که بخواید در کارگاه‌های تجاری و منزل از کمپرسور رفت‌وبرگشتی استفاده کنید، می‌توانید نوع کمپرسور رفت‌وبرگشتی با 5/1 اسب‌بخار را تهیه نمایید. کارگاه‌های صنعتی و نفتی هم به دستگاه‌های بزرگ‌تر نیاز دارند.

علاوه‌بر این‌ها کمپرسورهای دوار نیز تولید می شوند که می‌توانند به صورت پیوسته کار کنند. کمپرسورهای روتاری در گروه‌ دستگاه‌های برودتی قرار می‌گیرند و گازها را فشرده می‌کنند. ارتعاشات کم، آلودگی صوتی کم، بازدهی بالا و جریان یکنواخت از مزایای کمپرسورهای روتاری هستند.

موارد مصرف کمپرسور فشار قوی 40 بار

بیشتر مصرف کمپرسور فشار قوی 40 بار در صنایع تولیدی بطری PET و استارتر دیزل ژنراتور و موتور کشتی است، ظرفیت هوادهی این کمپرسورها در فشار 40 بار از 100 لیتر بر دقیقه تا 1500 لیتر بر دقیقه می باشد. کمپرسور فشار قوی که در صنایع PET استفاده می شود، پس از مکش هوا توسط هواساز، آن را به مخزن ذخیره فشار قوی انتقال می دهد و در یک پروسه انباشته سازی فشار هوا را به 40 بار می رساند.

بیشتر بخوانید: انواع سوپاپ و قطعات کمپرسور

کمپرسور غواصی یا پمپ باد غواصی 

در غواصی به به هوای خشک، پاک و عاری از روغن (اویل فری) نیازاست و به همین دلیل از کمپرسور های مخصوصی استفاده می شود که به آن کمپرسور فشار قوی غواصی یا پمپ باد غواصی گفته می شود و توانایی فشرده سازی هوا تا فشار 100 بار را دارد.

کمپرسور فشار قوی غواصی ساخت کشورهای چین، ایتالیا و آلمان است و در مدل های 3 تا 4 مرحله ای در بازار وجود دارد. این مدل از کمپرسور ها معمولا به صورت پرتابل است، قیمت کمپرسور فشار قوی غواصی و بسته به مدل، برند و کشور سازنده متغیر است. 

چون پمپ باد غواصی برای فشرده سازی اکسیژن استفاده می شود، قطعات بسیار حساس تری نسبت به سایر انواع کمپرسور دارد. به همین جهت هزینه نگهداری و تعمیر آن نیز بالاتر می باشد.

کمپرسور

کمپرسور پینت بال 

برای استفاده از تفنگ پینت بال به هوای فشرده در فشار بالا نیاز است و برای این کار از کمپرسور پینت بال استفاده می شود. در کمپرسور پینت بال، هوای بیرون پس از مکیده شدن تا حدود 350 بار افزایش فشار یافته که به دلیل فشار قوی بودن این کمپرسور، از تمامی تجهیزات مرتبط با فشار قوی استفاده می شود که می تواند دلیل اصلی گران بودن این نوع کمپرسور باشد.

در کمپرسور پینت بال که نوعی از کمپرسور های پیستونی است، هوای محیط در 4 سیلندر و در چهار مرحله متوالی فشرده سازی می شود.