خرید کمپرسور پینت بال - تعمیر انواع کمپرسور caspianp

خرید کمپرسور پینت بال - تعمیر انواع کمپرسور caspianp

برای ایجاد هوای فشرده در تفنگ های پینتبال تجهیزاتی مثل کمپرسور پینت بال پرفشار، یک یا چند مخزن ذخیره ساز به همراه با دو یا چند لوله ی انتقال هوا نیاز است.

کمپرسور پینت بال

تجهیزات لازم برای ایجاد هوای فشرده برای پینت بال

برای ایجاد هوای فشرده در تفنگ های پینتبال تجهیزاتی مثل کمپرسور پینت بال پرفشار، یک یا چند مخزن ذخیره ساز به  همراه با دو یا چند لوله ی انتقال هوا نیاز است.

کمپرسور هوای بیرون را می گیرد و آن را حدودا تا ۳۱۰ بار/ ۴۵۰۰ پوند بر اینچ مربع فشرده می کند، که فشاری بسیار بالا می باشد. این بدین معناست که تمامی تجهیزات مورد استفاده مثل لوله ها، سیلندرهای ذخیره ساز و ... باید برای این فشار بالا طراحی و مقاوم شوند. به همین دلیل قیمت کمپرسورهای پینت بال بالا است.

کمپرسور پینت بال

ذخیره سازی هوا معمولا تنها در یک یا چند مخزن پرفشار انجام می شود. یک لوله از کمپرسور پپینت بال به سیلندرهای ذخیره ساز می رود. لوله ای دیگر از سیلندرهای ذخیره ساز به ایستگاه ذخیره ساز می رود. ایستگاه ذخیره ساز جعبه ای است که تنظیم گر فشار، سنجه ی فشار و اتصالاتی برای مرتبط ساختن سیلندرهای پینت بال در آن تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: فروش انواع تجهیزات جوشکاری و برشکاری زیرآب

کمپرسور باد پینت بال

کمپرسور فشار قوی مورد استفاده در پینت بال باید فشار بسیار قوی و بالایی را ایجاد کنند، که به همین دلیل است که ۹۹% کمپرسورهای پینت بال از نوع پیستونی رفت و برگشتی است. اکثر اوقات ممکن است تا ۴ مرحله فشرده سازی روی هوا انجام شود.

کمپرسور پینت بال

کمپرسور پینت بال ۴ مرحله ای به معنای این است که ۴ سیلندر/پیستون برای فشرده سازی هوا وجود دارد.

پیستون ها این مراحل را پشت سرهم انجام می دهند، بنابراین هرکدام از پیستون ها هوا را به فشار بالاتری می رساند. انرژی کمپرسور می تواند با منبعی الکتریکی یا با موتور احتراق تأمین شود.

کمپرسورهایی که تحت عنوان کمپرسورهای پینت بال به فروش می رسند معمولا همان کمپرسورهای غواصی می باشند، اما فیلترهای ایجاد کننده ی هوای قابل تنفس را ندارند. چنین قابلیتی برای پینت بال نیاز نیست.

ظرفیت کمپرسور پینت بال

در زمان خرید کمپرسور پینت بال متوجه تفاوت چشمگیر قیمت دستگاه ها، به خصوص به دلیل اندازه شان می شوید. حتما به دو نکته توجه کنید: فشار و جریان هوا. فشار مورد نیاز ثابت است. فشار مورد نیاز ۴۵۰۰ یا ۵۰۰۰ پوند بر اینچ مربع است، که حدودا معادل ۳۱۰ بار است.

حتما دقت کنید که حداکثر ظرفیت و جریان هوا است. این به معنی مقدار هوایی است که کمپرسور می تواند در هر دقیقه فشرده کند.

هر دو کمپرسور کوچک و بزرگ می توانند فشاری یکسان ایجاد کند: ۴۵۰۰ نیوتون بر اینچ مربع. اما تفاوت عمده در جریان هوا یا ظرفیت است.

کمپرسور بزرگ در مقایسه با کمپرسور کوچک می تواند هوای بیشتری را در دقیقه فشرده کند. یعنی که سیلندرهای کمپرسور در مدت زمان کوتاهی پر می شوند.

پس اندازه ی کمپرسور به این بستگی دارد که می خواهید با چه سرعتی مخزن های دستگاه پر شود. در نمونه های زیر چند سایز پیشنهادی کمپرسور را مشاهده می کنید (همگی ۳۱۰ بار/۴۵۰۰ پوند بر اینچ مربع هستند):

برای حداکثر ۱۰ بازیکن  کمپرسور پینت بال با هوادهی حداقل ۵۶ لیتر در دقیقه

برای ۱۰ تا ۲۰ بازیکن پینت بال، کمپرسور فشار قوی ۱۴۰ لیتر در دقیقه

برای ۲۰ تا ۵۰ بازیکن ، کمپرسور فشار قوی با هوادهی ۲۸۳ لیتر در دقیقه

برای ۵۰ تا ۱۰۰ بازیکن ، کمپرسور فشار قوی با هوادهی ۷۰۰ لیتر در دقیقه مناسب است.

بیشتر بخوانید: تجهیزات هوای فشرده تنفسی آتش نشانی

تجهیزات پینت بال

تجهیزات پینت بال

تفنگ پینت بال

تفنگ پینت بال

مهم ‌ترین وسیله در بازی پینت بال تفنگ آن می باشد که به علت استفاده ‌ای که در ابتدا از آن می ‌شد، یعنی نشانه گذاری، اصطلاحا به آن مارکر هم می ‌گویند. انواع گوناگونی از تفنگ پینت بال موجود است که بر اساس نوع عملکرد، دو مدل عمده ‌ی مکانیکی و الکترونیکی را شامل می ‌شود. این مدل تفنگ ‌ها اکثرا از قسمت ‌های بدنه، لوله، هاپر و محفظه ‌ی هوا تشکیل می‌ شوند و قابلیت شلیک توپ‌ ها را تا سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر هم دارند. 

توپ های رنگی

توپ های رنگی

 گلوله ‌های استفاده شده در بازی پینت بال یک پوسته ژلاتینی شکننده حاوی مواد رنگی خوراکی محلول در آب و پلی اتیلن گلایکول هستند و به شکلی طراحی شده‌ اند که در اثر برخورد با شخص بترکد و رنگ روی محل برخورد پخش شود که این به نوعی تایید کننده ‌ی برخورد گلوله با شخص خواهد بود. اگر رنگ داخل گلوله ‌ها روی لباس شما پخش شوند، اصلا نگران نباشید چون به راحتی با آب پاک می‌ شوند. اما در بعضی جنس های خاص لباس، ممکن است لکه‌ ها مقداری بر روی لباس باقی بمانند؛ پس حتما با لباس مورد علاقه ‌ی خود به باشگاه های پینت بال نروید.

البته باشگاه های پینت بال در ایران لباسی مخصوص را برای بازی در اختیار شما قرار خواهند داد. پوسته یا غشا گلوله‌ ها نیز تجزیه پذیر هستند و دوستداران محیط زیست می‌ توانند بدون دغدغه پینت بال بازی کنند. کیفیت گلوله ‌های مورد استفاده هم، تاثیر بسیاری در لذت بردن از بازی دارد. گلوله ‌های نامناسب امکان دارد در اثر برخورد نترکد و یا به تفنگ پینت بال آسیب برسانند.

بیشتر بخوانید: خرید انواع تجهیزات تخصصی غواصی

هاپر

هاپر

 یک محفظه به نام هاپر در بالای تفنگ پینت بال تعبیه شده که همانند خشاب در تفنگ ‌های معمولی عمل می ‌کند که توپ ‌های رنگی در آن قرار می ‌گیرد. هاپرها بر اساس عملکردشان به دو نوع الکترونیکی و وزنی تقسیم می ‌شوند. در نوع اول توپ ها بر اثر وزنشان جایگزین توپ شلیک شده می ‌شوند و در نوع دوم این جایگزینی از طریق یک سیستم الکترونیکی و به کمک باتری انجام می ‌شود. 

محفظه ‌ی هوای فشرده

 تفنگ‌ های ابتدایی پینت بال به صورت دستی عمل می‌ کردند و هر فرد برای هربار شلیک می ‌بایست تفنگ را دوباره مسلح می ‌کرد. با گذشت زمان تفنگ ها پیشرفته ‌تر شدند و به صورت نیمه خودکار شلیک می‌ کردند. امروزه با استفاده از فشار هوا، مسلح شدن مجدد به صورت خودکار انجام می ‌شود. این فشار هوا توسط یک محفظه که به تفنگ متصل است تامین می ‌شود.

برخی از محفظه ‌های تفنگ پینت بال از هوای فشرده و بعضی هم از دی اکسید کربن مایع پر می ‌شوند. محفظه ‌هایی که با هوای فشرده (گاز نیتروژن) پر می ‌شوند در شرایط دمایی مختلف، قابل اطمینان ‌تر هستند و قدرت شلیک بالاتری دارند. در محفظه‌ هایی که با دی اکسید کربن مایع پر می ‌شوند، فشار لازم برای شلیک با تبدیل شدن مایع محفظه به گاز ایجاد می ‌شود. در این نوع محفظه ‌ها اگر تفنگ را رو به پایین بگیریم امکان دارد مایع درون محفظه به بقیه ی قسمت های تفنگ نشت کند و باعث خرابی تفنگ شود.

محافظ صورت یا ماسک

محافظ صورت یا ماسک

محافظ صورت وسیله ‌ای می باشد که بازیکن باید در همه ‌ی لحظات بازی آن را بر روی صورت خود داشته باشد، چون ناحیه سر و صورت و مخصوصا چشم ‌ها، از آسیب پذیرترین نقاط در ورزش پینت بال می باشند و اگر فردی در این منطقه مورد اصابت توپ پینت بال قرار بگیرد ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای او به همراه داشته باشد. 

 پوشش و لباس پینت بال

 پوشش و لباس پینت بال

 لباس بازی پینت بال براساس نوع بازی و این که به صورت حرفه‌ ای یا تفریحی بازی شود متفاوت است. مثلا در بازی هایی که در زمین ‌های بزرگ و در محیط‌ های طبیعی برگزار می ‌شود مانند پینتبال، بازیکنان از لباس ‌هایی مثل پوشش ‌های نظامی استفاده می ‌کنند تا بتوانند از قابلیت استتار شدن در محیط استفاده کنند. در بازی مانند اسپید بال که با موانع مصنوعی و بانکرها چیدمان، و در محیطی نسبتا کوچک برگزار می‌ شود، دیگر استتار کردن مطرح نیست و بازیکنان لباس های متفاوتی به تن می ‌کنند.

به طور کلی این لباس ‌ها باید به صورتی باشند که از شدت برخورد توپ پینت بال بکاهند و باعث تسریع منفجر شدن توپ بعد از برخورد شوند. زانو بند و آرنج بند هم از دیگر پوشش ‌هایی هستند که به بالا رفتن ایمنی بازیکن کمک بسیاری می ‌کنند و معمولا در زیر لباس پینت ‌بال پوشیده می ‌شوند و جلوی خراشیدگی هایی که بر اثر زمین خوردن بازیکن اتفاق می ‌افتد را می ‌گیرند. 

کفش مناسب بازی هم به نوع بازی پینت بال بستگی دارد. اما در مجموع کفش باید به شکلی باشد که بازیکن بتواند به راحتی با آن حرکت کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کمپرسور پیستونی

دستکش 

دستکش

معمولا پوشیدن دستکش در حین بازی پینت بال ضروری به نظر نرسد، اما دست ‌ها یکی از محتمل ‌ترین قسمت ‌های بدن برای اصابت تیرهای پینت بال هستند. برخورد گلوله‌ های پینت بال به دست شما، می ‌تواند درد زیادی ایجاد کند و یا حتی در مواقعی باعث زخم یا بی حس شدن دست‌ هایتان شود و شما را از ادامه بازی بازدارد.

 دستکش ‌های پینت بال اکثرا از چرم یا پلاستیک سخت ساخته می ‌شوند و طراحی آن ها به گونه ‌ای است که از ایجاد آسیب ‌های ناشی از برخورد گلوله جلوگیری می ‌کنند. زمین خوردن هم بخش اجتناب ناپذیری از این بازی است و پوشیدن دستکش از این لحاظ هم امری مهم به حساب می ‌آید. این دستکش ‌ها در مدل‌ های مختلفی ساخته می ‌شوند و بعضی از آن ها دارای انگشت، برخی بدون انگشت و برخی هم دارای پوششی برای ۲ یا ۳ انگشت شما هستند که در مدل ‌های بی انگشت راحتی بیشتر دارند و مدل ‌های دارای انگشت ایمن ‌تر هستند. 

دستکش ‌های بازی پینت بال در قسمت های پلاستیکی مشخصی روی خود دارند که از سر خوردن مارکر از دست‌ شما نیز جلوگیری می ‌کند و همچنین با استفاده از آن ها می ‌توان تفنگ پینت بال را محکم ‌تر نگه داشت. این دستکش ها در اندازه های مختلفی وجود دارند و کاملا سبک و راحت ساخته می ‌شوند و مدل ‌های با کیفیت آن دارای سطحی سوراخ دار روی کف دست هستند که از تعریق دست‌ ها جلوگیری می‌ کنند.