بهترین دوربین غواصی - کارگاه کاسپین

بهترین دوربین غواصی - کارگاه کاسپین

اگر قصد خرید یک دوربین غواصی را داشته باشید، احتمالا اولین سوالی که به دنبال جواب آن خواهید بود این است؛ بهترین دوربین غواصی چیست؟

بهترین دوربین غواصی

اگر قصد خرید یک دوربین غواصی را داشته باشید، احتمالا اولین سوالی که به دنبال جواب آن خواهید بود این است؛ بهترین دوربین غواصی چیست؟ 

پیشرفت تکنولوژی دوربین های غواصی در چند سال اخیر همانند یک معجزه بوده است. اکنون دوربین های غواصی کوچک تر شده اند و حمل و فیلمبرداری یا عکسبرداری با آن ها نیز بسیار راحت تر شده است و کاهش قیمت این دوربین ها، شاید از بهترین خبر هایی باشد که بتوان به یک غواص عکسبردار داد.

 

بیشتر بخوانید: فروش انواع تجهیزات جوشکاری و برشکاری زیرآب

در یک دوربین ورزشی دنبال چه ویژگی هایی باشیم؟

در یک دوربین ورزشی دنبال چه ویژگی هایی باشیم؟

عکس برداری با دوربین های ورزشی عموما سخت تر از عکسبرداری با دوربین های معمولی هستند، چرا که زمانی که شما یک ورزشی خریداری می کنید به احتمال زیاد قصد عکسبرداری از یک سوژه ی متحرک را دارید. دوربین های غواصی می توانند شامل این قاعده کلی نباشند، اگر قصد داشته باشیم تنها از اکوسیستم عکس بگیریم.

اما در اعماق، وقت زیادی را برای تنظیم لنز و عکس برداری در بالاترین کیفیت نیست؛ بنابراین دوربین باید راحت و سریع تنظیم شود و این اولین ویژگی است که باید برای یک دوربین خوب در نظر گرفت. کار با چنین دوربین هایی باید آن قدر ساده باشد که هر کسی بتواند آن را روشن کند و عکس یا فیلم بگیرد. دومین ویژگی که باید برای خرید یک دوربین ورزشی در نظر گرفت، رزولوشن تصویر برداری و فیلم برداری آن و تعداد فریم ها است.

اما یکی از پر اهمیت ترین ویژگی های که باید برای دوربین غواصی و ورزشی در نظر گرفت، ماندگاری باتری آن است.

 

تعریف رزولوشن و فریم دوربین های ورزشی

رزولوشن و فریم دوربین های ورزشی

در حال حاضر بالاترین کیفیت برای یک دوربین ورزشی، 4k است.  4k = 4000 pixel  و کیفیتی چهار برابر FHD دارد.البته تنظیم مقدار کیفیت عکس برداری و فیلم برداری به عهده شما خواهد بود و با وضوح پایین تر نیز عکسبرداری یا فیلم برداری کنید.

فریم ها نشان دهنده واحد تصویر در فیلم برداری می باشند، هر چه تعداد فریم شما در یک ثانیه بیشتر باشد، فیلم با کیفیت تری را ضبط خواهید کرد. در رزولوشن 4k تعداد فریم شما ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه است. اگر قصد فیلم برداری تبلیغاتی را دارید، شما حتما به فیلمبرداری با فریم های بیشتر نیاز خواهید داشت تا اگر قصد به ادیت فیلم داشتید، بالاترین کیفیت ادیت را دریافت کنید.

 

باتری

یکی از مهم ترین مشکلات دوربین های غواصی و ورزشی مدت ماندگاری باتری است. شما می توانید به آسانی دو بار غواصی کنید و تا جایی که دلتان می خواهد عکس بگیرید. اما مطمئنا اگر فراموش کنید که بین دو غواصی دوربین را شارژ کنید، در غواصی دوم نمی توانید از حمله ی کوسه ها به خودتان عکسی بگیرید!

 

بیشتر بخوانید: خرید انواع تجهیزات تخصصی غواصی

بهترین دوربین  های غواصی و ورزشی

PARALENZ

PARALENZ

کنترل پنل ساده و هوشمند، اصلاح رنگ فوق العاده حرفه ای، ماندگاری باطری بسیار خوب و قابلیت عکسبرداری و فیلم برداری آسان دوربین PARALENZ حتی با دستکش وت سوت، از دلایل محبوبیت بالای این دوربین غواصی است. PARALENZ بسیار محبوب است و علت این محبوبیت این است که شما با آن احساس راحتی خواهید کرد و می توانید از غواصی خود لذت ببرید.

البته شما برای داشتن این دوربین باید هزینه ی بالایی بپردازید اما قطعا ارزشش را خواهد داشت. این دوربین صفحه نمایش ندارد، بنابراین بهتر است برای داشتن این دوربین، ابتدا کمی روی عکسبرداری و فیلمبرداری تمرکز کنید. این دوربین توسط غواصان و برای غواصان ساخته شده است.

 

مشخصات:

مقاوم در برابر آب تا عمق ۲۵۰ متر

بیشترین کیفیت ویدیو: 4k با 30 فریم بر ثانیه

بیشترین کیفیت عکاسی: ۸ مگا پیکسل

بیشترین زاویه دید: ۱۴۰ درجه

صفحه پیش نمایش: دارد

تصحیح رنگ: دارد

GPS: ندارد

عمر باطری: ۳ ساعت

تثبیت کننده الکترونیکی تصویر: دارد

جنس: آلومینیوم

قیمت : ۶۵۰ یورو

بیشتر بخوانید: خرید کمپرسور پینت بال

GOPRO HERO7 BLACK

 دوربین Gopro Hero7 Black

دوربین Gopro Hero7 Black پرچم دار سری دوربین های مدل Gopro است. طول عمر باتری نسبتا خوبی دارد اما همچنان باتری، ضعف بزرگ این مدل است. حتما یک کاور برای نگه داری آن تهیه کنید زیرا در مقابل ضربه بسیار ظریف و حساس هستند. این دوربین دارای مزیت صفحه نمایش نسبت به Paralenz می باشد. اما از نظر کیفیت رنگ و طول عمر باتری نسبت به آن تا حد زیادی ضعیف تر است.

 

مشخصات:

بیشترین کیفیت ویدیو: 4k با 60 فریم بر ثانیه

بیشترین کیفیت عکاسی: ۱۲ مگا پیکسل

بیشترین زاویه دید: ۱۲۰ درجه

ضد آب: تا عمق ۱۰ متر و با کاور Gopro تا ۶۰ متر

صفحه پیش نمایش: دارد

تصحیح رنگ: نیاز به فیلتر

GPS: دارد

عمر باطری :۱۲۰ دقیقه

تثبیت کننده الکترونیکی تصویر: دارد

قیمت : ۳۷۹ یورو