🟦آشنایی با کمپرسور پینت بال | 09113913241

🟦آشنایی با کمپرسور پینت بال | 09113913241

کمپرسور باد فشار قوی مدل قوی تر و پیشرفته تری نسبت به کمپرسور های سیلندر پیستونی هواست و بر خلاف کمپرسور های معمولی که محدوده تولید فشار در آنها بین 6 تا 12 بار می باشد.

آشنایی با کمپرسور پینت بال

کمپرسور فشار قوی چیست؟

کمپرسور باد فشار قوی مدل قوی تر و پیشرفته تری نسبت به کمپرسور های سیلندر پیستونی هواست و بر خلاف کمپرسور های معمولی که محدوده تولید فشار در آنها بین 6 تا 12 بار می باشد، به دلیل توان فشرده سازی 2 تا 4 مرحله ای و وجود سیلندر و پیستون قوی تر، امکان ایجاد فشار چندین برابر نسبت به حد نرمال وجود دارد (20 بار تا 350 بار) بنابراین، زمانی که فشار بالای 20 بار و رنج هوادهی بین 100 تا 2000 لیتر بر دقیقه مورد نیاز باشد کمپرسور های فشار قوی یا دستگاه باد فشار قوی مورد استفاده قرار می گیرند.

کمپرسور پینت بال

کاربرد کمپرسور فشار قوی

کمپرسور غواصی

کمپرسور پینت بال

کمپرسور ریخته گری

کمپرسور کپسول آتش نشانی

کمپرسور جهت استارت موتور کشتی

کمپرسور سند بلاست سنگ و گرانیت

کمپرسور تولید ظروف PET و پلاستیک

کمپرسور جهت پر کردن انواع کپسول گاز

کمپرسور جهت تست انواع لوله و اتصالات و شیرآلات

کمپرسور جهت راه اندازی و استارت انواع دیزل ژنراتور

بیشتر بخوانید: کمپرسور غواصی

بهترین سایز کمپرسور پینت بال

اندازه یا ظرفیت کمپرسور پینت بال به سرعت پر شدن مخزن تعبیه شده وابسته است، بنابراین اگر نیاز مجموعه پرکردن مخزن با سرعت بالا باشد، حتما باید از کمپرسور پینت بال با ظرفیت بیشتر استفاده شود و در صورتی که سرعت پر شدن مخزن اهمیتی نداشت باشد از کمپرسور پینت بال با ظرفیت پایین تر که قیمت و استهلاک بسیار پایین تری دارد می توان استفاده نمود.

علت استفاده از میکرو فیلتر و درایر در پمپ باد فشار قوی

در تمامی کمپرسورهای هوای فشرده، برای روانکاری سطح سیلندر و پیستون و قطعات داخلی از روغن استفاده می شود ولی پس از روشن شدن کمپرسور به علت اصطکاکی که بین قطعات ایجاد می شود، دما به شدت افزایش خواهد یافت و همین افزایش دما موجب تبخیر روغن خواهد شد.

از طرفی آلودگی هایی که در هوای محیط به همراه هوای ورودی به کمپرسور وارد شده همراه با روغن و گرد و غبار از خروجی مخزن خارج می گردد که برای جلوگیری از ورود این آلودگی ها به محصولات نهایی مانند بطری های PET لازم است از میکروفیلتر های اولیه و ثانویه ویژه کمپرسور باد فشار قوی استفاده شود.

به غیر از آلودگی های موجود در هوای فشرده، همیشه هوای محیط دارای مقادیری رطوبت است که در هنگام تولید بطری PET باعث کدر شدن آن می شود. برای جلوگیری از این مشکل و تولید بطری کاملا شفاف بهتر است از درایر و تله آبگیر مناسب کمپرسور باد فشار بالا استفاده شود تا رطوبت را تا حد امکان از هوای تولید شده حذف نماید.

کمپرسور فشار قوی

تجهیزات لازم ایجاد هوای فشرده برای پینت بال

برای ایجاد هوای فشرده در تفنگ های پینت بال تجهیزاتی از جمله کمپرسور پینت  بال پرفشار، یک یا چند مخزن ذخیره ساز به  همراه با دو یا چند لوله انتقال هوا استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: فروش تجهیزات غواصی

کمپرسور هوای بیرون را می گیرد و آن را حدودا تا ۳۱۰ بار/ ۴۵۰۰ پوند بر اینچ مربع فشرده می کند، که فشاری بسیار بالاستکه در نتیجه باید تمامی تجهیزات مورد استفاده مانند لوله ها، سیلندرهای ذخیره ساز و غیره باید برای این فشار بالا طراحی شد باشد. به همین دلیل این کمپرسورها قیمت بالایی دارد.

ذخیره سازی هوا تنها در یک یا چند مخزن پرفشار انجام می گیرد. یک لوله از کمپرسور پینت بال به سیلندرهای ذخیره ساز می رود. لوله ای دیگر از سیلندرهای ذخیره ساز به ایستگاه ذخیره ساز می رود. ایستگاه ذخیره ساز تنظیم گر فشار، سنجه  فشار و اتصالاتی برای مرتبط ساختن سیلندرهای تفنگ پینت بال در آن تعبیه شده است.

کمپرسور باد پینت  بال

کمپرسور فشار قوی مورد استفاده در پینت بال باید فشار بسیار بالایی را ایجاد کند، برای این منظور اکثر کمپرسورهای پینت بال از نوع پیستونی رفت و برگشتی است. معمولا فشرده سازی روی هوا تا ۴ مرحله انجام می گیرد. کمپرسور پینت بال ۴ مرحله ای یعنی ۴ سیلندر/پیستون برای فشرده سازی هوا وجود دارد.

پیستون ها این مراحل را پشت سرهم انجام می دهند و پیستون هوا را به فشار بالاتری می رساند. انرژی کمپرسور با منبع الکتریکی یا با موتور احتراق تأمین می شود.

کمپرسورهای پینت بال معمولا همان کمپرسورهای غواصی هستند، اما فیلترهای ایجادکننده هوای قابل تنفس را ندارند چون چنین چیزی برای پینت بال مورد نیاز نیست.

بیشتر بخوانید: تجهیزات غواصی

ظرفیت کمپرسور پینت بال

در زمان انتخاب کمپرسور مورد نیاز باید به دو نکته توجه کنید: فشار و جریان هوا. فشار مورد نیاز ثابت است و ۴۵۰۰ یا ۵۰۰۰ پوند بر اینچ مربع است، که حدودا معادل ۳۱۰ بار می باشد.

موضوع دیگر حداکثر ظرفیت و جریان هوا است یعنی مقدار هوایی که کمپرسور می تواند در هر دقیقه فشرده کند.

کمپرسورهای کوچک و بزرگ می توانند فشار یکسان ۴۵۰۰ نیوتون بر اینچ مربع فراهم کنند اما تفاوت عمده این دو در جریان هوا یا ظرفیت است.

کمپرسور بزرگ در مقایسه با کمپرسور کوچک می تواند هوای بیشتری را در دقیقه فشرده نماید و در نتیجه سیلندرهای کمپرسور در مدت زمان کوتاه تری پر می شود.

اندازه کمپرسور به سرعت پر کردن مخزنهای دستگاه بستگی دارد. می توان کمپرسور هوایی ارزان و کوچک خریداری نمود که تمام شب کار کند و  سیلندرهای ذخیره سازی را پر کند و یا کمپرسوری گران و بزرگ انتخاب نمود و در عرض یک ساعت آن را پر کرد.

بوستر کمپرسور فشار قوی

زمانی که به حجم هوای بیشتر از ۵۰۰۰ لیتر در دقیقه  و فشار ۴۰ بار نیاز داریم می توانیم سیستم بوستر را انتخاب کنیم. در این سیستم ابتدا یک کمپرسور اسکرو هوای فشرده با حجم بالا با فشار ۸ بار تولید می کند و بوستر این هوای فشرده شده را دریافت نموده و فشار آن را به ۴۰ بار می رساند.

کمپرسور غواصی

علت تفاوت قیمت در کمپرسور پینت بال 

تمامی کمپرسورهایی که در پینت بال استفاده می شوند باید دارای رنج فشار بین 150 تا 350 بار باشند و تنها تفاوتی که می تواند در گرانی و ارزان بودن قیمت کمپرسور پینت بال تاثیر گذار باشد ظرفیت تولید هوای فشرده آن و کیفیت و برند سازنده آن خواهد بود.