💥فروش تجهیزات غواصی - کارگاه کاسپین

💥فروش تجهیزات غواصی - کارگاه کاسپین

در طول تاریخ دریاها و اقیانوس‌ها همیشه یکی از بینظیرترین مقاصد اکتشافی برای انسان بوده‌اند، مبهم، رازآلود، بی‌انتها و البته گاهی خطرناک بودن این مکان ها دلایلی برای انتخاب اکتشاف بر روی کره زمین بشمار می‌روند.

فروش تجهیزات غواصی

در طول تاریخ دریاها و اقیانوس‌ها همیشه یکی از بینظیرترین مقاصد اکتشافی برای انسان بوده‌اند، مبهم، رازآلود، بی‌انتها و البته گاهی خطرناک بودن این مکان ها دلایلی برای انتخاب اکتشاف بر روی کره زمین بشمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: تجهیزات غواصی

غواصی تجربه بی نظیری از دنیای زیر آب است اما  قبل از شیرجه زدن به اعماق آبی‌های دریا، یک غواص باید دانش کافی، مهارت لازم و البته تجهیزات متناسب برای این کار را داشته باشد تا بتواند نهایت لذت را در شگفتی‌های اعماق آب داشته باشد. ابزار و تجهیزات غواصی در سایز ها و برندهای مختلف بنا به نیاز و بودجه هر فرد قابل خرید و دسترسی می باشد.

بهتر است قبل از خرید اطلاعات مختصری درباره موارد مورد نیاز کسب نموده و پس از آن برای خرید تجهیزات با کیفیت و بنا به نیازتان به یک فروشگاه معتبر سری بزنید. در این مقاله به معرفی و فروش تجهیزات غواصی خواهیم پرداخت.

فروش تجهیزات غواصی

ماسک غواصی

خلقت چشم انسان به گونه‌ای است که نمی تواند به خوبی در آب ببیند و در آبهای شور این شرایط سخت تر می‌شود. در این صورت باید از یکی از اساسی‌ترین وسایل غواصی یعنی ماسک غواصی استفاده کرد. با پوشیدن ماسک، یک فضای هوایی بین چشم ها و آب ایجاد می‌شود. بنابراین می‌توان بر اشیا به شکل مناسبی تمرکزکرد و آنهارا به وضوح دید. یک ماسک عبارت است از:

1-عدسی‌ها که از یک شیشهٔ ایمنی، سبک و فشرده ساخته شده‌است.

2-دامنه که از سیلیکون شفاف یا سیاه یا پلاستیک است. این وسیله باید به شکل مناسب از صورت محافظت کند و از ورود آب به درون ماسک جلوگیری نماید. ماسک غواصی باید فضای راحتی برای بینی داشته باشد.

3-قاب که از ماده جامدی که هم عدسی را نگه می‌دارد و هم بخشی از نوار دور سر را، ساخته شده است و قابل تنظیم می باشد.

4-نوار لاستیکی دور سر از که جنس سیلیکون‌ ساخته شده و قابلیت تنظیم ماسک روی صورت را دارد.

در زمان تنفس سبک با بینی، مکش ایجاد شده باعث می‌شود ماسک به خوبی به صورت بچسبد. 

ماسکهایی که حجم کوچک‌تری دارند برای اسنورکلینگ استفاده می‌شوند زیرا مقدار کمی از هوا را در مانور موازنه نیاز است. در غواصی اسکوبا برای موازنه حجم ارتباطی ندارد بنابراین می‌توان از یک ماسک با یک زاویه دید وسیع و بزرگ استفاده نمود. چشم را بالا می‌برد. توصیه می‌شود شیشه‌های ماسک نو را با خمیر دندان پاک کنید.پس از استفاده از ماسک باید آن را با آب شیرین شستشو داد. 

لباس غواصی (Dry Suit or Wet Suite)

سوتها لباس‌های محافظی هستند که اثر حرارتی بر روی بدن را به حداقل می رسانند و کمک می‌کنند. به منظور فراهم کردن پوشش حرارتی لازم، سوت باید از عبور آب به درون خود تا سر حد امکان جلوگیری نماید. وت سوتها از نیوپرن با ضخامتهای گوناگون ساخته شده اند. سوتها از جراحات سطحی بدن جلوگیری می کنند.

وت سوت برای آب‌های گرمتر و درای سوت برای آب‌های سردتر قابل استفاده می باشد. وت سوت به بدن می‌چسبد و از نئوپرین ساخته می‌شود. وت سوت با نگه‌ داشتن یک لایه آب به دور بدن، شناگر را گرم نگه می‌دارد. درای سوت‌ها همانطور که از اسمشان مشخص است بدن را خشک نگه می‌دارند و در مقایسه با وت سوت‌ها آزادتر هستند. دستکش غواصی نیز مانند لباس غواصی عمل می کنند.

بیشتر بخوانید: کمپرسور بایر

فین

فین یا باله غواصی و یا پا اردکی به شناگر اجازه می‌دهد که حرکت خود را کنترل کند و با سرعت بیشتری در آب حرکت کند. فین ها از نظر درازا، سایزو مدل متنوع هستند که دو نوع فین در غواصی استفاده بیشتری دارند: 

فین گالشی که شبیه کفش پوشیده می‌شوند.

فین بندی که بال‌های بلندتر و پهن‌تری دارند، شبیه بوت ساق‌داری بعد از پوشیدن باید بندهایش را محکم ببندید. فین بندی مناسب تر است.

سیلندر یا تانک هوا

سیلند یا تانک هوا (Scuba Tank-Diving Cylinder-Air Tank/Cylinder) از مهمترین تجهیزات برای غواصی می‌باشد. سیلندر هوا یکی از اجزای دستگاه تنفسی است و به شناگر اجازه می‌دهد تا حجم زیادی از هوای فشرده یا ترکیبات مخصوص مانند نیتروکس (Nitrox) را با خود به اعماق آب حمل کند. بیشتر کپسول‌های هوا قابلیت تحمل فشار نهایی psi 2,000 تا  psi 3,500 را دارند و معمولا از آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شوند. کپسول‌های هوا در سایزهای مختلف در بازار موجود می‌باشند. تانک‌ها در ظرفیت‌های مختلف ۸- ۱۰ – ۱۲ – ۱۵ و دوقلو عرضه می‌شوند.

در شانهٔ سیلندر همه مشخصات سیلندر از جمله تاریخ ساخت، تاریخ بازدید، نوع، اسم سازنده، حداکثرفشار و شماره سریال آن حک شده‌است.  اگر سیلندر از فولاد ساخته شده باشد با تقویت‌کننده پلاستیکی که آن را عمود نگه می‌دارد مجهز شده‌است و اگر آلومینیومی باشد کف آن مسطح شده‌است. 

قبل از استفاده از سیلندر از سالم بودن واشر اورینگ شیر آن اطمینان حاصل نمایید. جهت ایمنی بیشتر سیلندرها را هرگز ایستاده رها نکنید.

تجهیزات غواصی

رگلاتور(Regulator)

رگلاتورها امکان تنفس هوای درون کپسول را به شناگر می دهد. رگلاتور با تبدیل هوای با فشار بالا به هوای قابل تنفس برای انسان، در تجهیزات غواصی نقش اساسی ایفا می‌کند. رگلاتورها دارای دو مرحله کاهش فشار می‌باشند که در مرحله نخست هوای پرفشار درون تانک به فشار متوسط کاهس می یابد و در مرحله دوم آن فشار متوسط به فشاری معادل با فشار محیط کاهش می یابد تا غواص بتواند به سادگی از آن تنفس کند.

رگلاتور دارای وسیله ای بنام First Stage می باشدکه به تانک هوایی متصل می شود و در سر دیگر آن Second Stage قرار دارد که با قرار گرفتن در دهان غواص به او امکان تنفس می‌دهد. رگلاتورها همچنین دارای یک Second Stage اضافی و گیج فشار هوا می‌باشند.

بیشتر بخوانید: کمپرسور آتش نشانی

عمق سنج، فشار سنج و قطب نما ضد آب

این وسیله نشان دهنده عمقی است که غواص در آن قرار دارد. همچنین میزان اکسیژن باقیمانده در کپسول‌ها را نیز نشان می دهد تا فرد بتواند با برنامه‌ریزی در زمان درست خود را به سطح آب رسانده و دچار کمبود اکسیژن نشود. قطب‌نما نیز یکی دیگر از لوازم حیاتی غواصی می‌باشد که به غواص در زیر آب امکان جهت‌یابی درست را می دهد.

کامپیوتر غواصی

وظیفه کامپیوتر غواصی ثبت کردن و آنالیز اطلاعات مسیر غواصی است. این وسیله زمانی که شناگر در زیر آب گذرانده را محاسبه می‌کند، عمقی که در آن قرار دارد را نشان می‌دهد و مدت زمانی که در این عمق می‌تواند بماند را نیز نمایش می‌دهد. بعضی از کامپیوترهای غواصی حتی میزان اکسیژنی که در کپسول هوا باقیمانده را نیز نمایش می‌دهند. کامپیوتر غواصیضریب ایمنی فعالیت را بالاتر برده و غواصی کم دغدغه‌تری را فراهم می کند.

جلیقه کنترل شناوری (BCD)

جلیقه کنترل شناوری در هنگام غواصی از غرق شدن شناگر جلوگیری می کند اجازه نمی‌دهد که روی سطح آب شناور شود. این وسیله عموما بصورت جلیقه‌ای می باشد که فرد در طول مدت غواصی می‌پوشد. برای آمدن به سطح آب باید کمی هوا به جلیقه اضافه شود و اگر غواص بخواهد به عمق‌های پایین‌تر برود مقداری از هوای موجود در آن را خارج می‌کند. جلیقه شناوری جیب‌های متعددی دارد که برای حمل و دسترسی آسان به وسایل ضروری مناسب است.

چاقو غواصی

چاقوی غواصی عموما برای بریدن تورهای ماهیگیری که غواص در آن‌ها گرفتار شده استفاده می‌شود یا در مواردی با ایجاد ضربه‌ای کوچک بر تانک‌های اکسیژن خود، می‌تواند توجه بقیه تیم را جلب نماید. چاقوی غواصی فقط برای رها کردن غواص از میان تور یا گیاهان دریایی است و هیچ استفاده ای در شکار جانوران دریایی ندارد.

چراغ غواصی

چراغ قوه غواصی که توسط غواص به عمق آب خمل می‌شود تا در صورت نیاز محیط زیر آب را روشن نماید. چراغ قوه غواصی در غواصی‌ شبانه بسیار ضروری می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسور غواصی

کیت کمک‌های اولیه غواصی

کیت کمک‌های اولیه وسیله‌ای است که باید همیشه همراه غواص باشد. به همراه داشتن چند قلم از وسایلی که در زمان بروز حادثه بتواند به شناگر کمک کند کار عاقلانه ای می باشد.

کارگاه کاسپین

کمربند وزنه

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد شناوری خنثی استفاده از کمربند وزنه است. کمربند وزنه از یک تسمه و تعدادی وزنه سربی تشکیل شده است. غواص با بستن تسمه به دور کمر خود و با ایجاد وزن اضافی از ایجاد شناوری مثبت جلوگیری نموده و دوباره تعادل خود را باز می‌یابد.

وزنه‌ها بر روی تسمه قرار می گیرند و میزان وزنه‌ مورد استفاده به موارد متعددی از جمله تجهیزات مورد استفاده، شور یا شیرین بودن آب، میزان شوری آب، وزن غواص و... بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع ماسک غواصی

منبع جایگزین هوا (اختاپوس)

اختاپوس شلنگ بلند و زرد رنگی دارد و بیشتر برای کمک به همیار یا فردی که زیر آب هوا تمام کرده ، استفاده می‌شود.