خرید واترجت صنعتی|09113913241

خرید واترجت صنعتی|09113913241

عمومی‌ترین نوع دستگاه واترجت نظافت و شستشوی محیط‌های مختلف استفاده می شود.

واترجت صنعتی یا شوینده فشار قوی و یا کارواش صنعتی، دستگاهی است که آب را با فشار معمولی می گیرد و با فشار قوی خارج می‌کند. واترجت صنعتی انواع و کاربردهای متعددی دارد. از واترجت‌های کوچک که شوینده‌های قوی دهان و دندان هستند و برای جرم‌گیری دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرند تا واترجت‌های صنعتی بسیار قوی که به‌عنوان دستگاه برش در صنعت استفاده می شوند، تنوع این دستگاه را شامل می‌شوند. عمومی‌ترین نوع دستگاه واترجت نظافت و شستشوی محیط‌های مختلف استفاده می شود. 

واترجت صنعتی چیست؟

واترجت صنعتی دستگاهی است که برای نظافت و شستشوی محیط‌ های بزرگ مثل پارکینگ‌ها، کارگاه‌های صنعتی، پارک‌ها، سالن‌ها و … استفاده می شود. البته واترجت در شستشوی فرش و ماشین و … نیز کاربرد دارد. دستگاه واترجت صنعتی وسیله‌ای برای تولید آب فشار قوی است. 

مهمترین اجزای داخلی واترجت و نحوه عملکرد آن

دستگاه واتر جت یا شوینده فشار قوی، دستگاهی پیچیده ای نیست. اجزای داخلی این دستگاه به این شرح است:

موتور دیزل برقی یا بنزینی 

پمپ

شیرکنترل فشار

فیلتر آب ورودی

گرم کن  در بعضی دستگاه ها 

موارد دیگری مانند شیلنگ و تفنگی و نازل به‌عنوان تجهیزات تکمیلی به دستگاه اضافه می شود. عملکرد دستگاه نیز بسیار ساده است. موتور از طریق منبع تغذیه شروع به‌کار می کند و پمپ را به‌کار می‌اندازد. در پمپ دستگاه واترجت، آب ابتدا از فیلتر عبور می کند تا آلاینده‌های احتمالی آب، به پمپ آسیب نزند. آب پس از عبور از پمپ، به سمت مسیر خروجی و شلنگ هدایت می‌شود. در نسخه‌های واترجت صنعتی، آب گرم در این مسیر توسط هیترهای مخصوص گرم می‌شود.

واترجت صنعیت

کاربردهای واترجت‌های صنعتی 

کاربرد اصلی دستگاه واترجت صنعتی به امور نظافتی مانند شستشوی سطوح، کف، دیوار، نمای ساختمان، شیشه و … مربوط می شود یا اینکه برای نظافت تجهیزات ابزارآلات صنعتی، خودرو، موتور ماشین، هواپیما و … استفاده می شود. البته واترجت‌های صنعتی مختلف کاربردهای دیگری نیز دارند. مثلا بعضی از انواع واترجت برای برش شیشه یا فلز یا تراش سنگ‌های تزئینی و قیمتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اساس کار دستگاه واترجت صنعتی در کارهای نظافتی و شستشو، سست کردن پیوند شیمیایی و بین مولکولی موجود در بین ذرات آلاینده توسط پاشش آب فشار قوی روی این سطوح و در نتیجه حدف ساده‌تر و راحت‌تر آلودگی‌های سخت و مقاوم و ایجاد پاکیزگی مطلوب است.

کاربردهای دستگاه واترجت صنعتی باتوجه به نوع دستگاه متنوع است. برای مثال امور نظافتی معمول مانند شستشوی سطوح عمودی، افقی و ناهموار، رسوب گیری، خزه تراشی و جرم زدایی و همچنین در اموری مانند تخریب بتن، رنگ بری و لایه برداری از سطوح واترجت‌های فوق فشارقوی استفاده می شود. بعضی از واترجت‌های فوق فشار قوی در ریخته‌گری و برشکاری صنعتی نیز کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید: انواع درایر جذبی

قیمت واترجت صنعتی و پارامتر های تاثیر گذار 

ویژگی ها و پارامتر های مختلفی در قیمت دستگاه کارواش صنعتی تاثیر گذار هستند. در خرید کارواش صنعتی فشار و دبی دو مشخصه اصلی دستگاه هستند و تعیین کننده میزان توانایی دستگاه واتر جت صنعتی در از بین بردن آلودگی ها می باشند. با بیشتر شدن فشار آب خروجی، قدرت دستگاه واتر جت در حذف آلودگی بیشتر خواهد شد و افزایش نرخ جریان (دبی) نیز باعث بالا رفتن سرعت عملیات شستشو و نظافت می شود. دستگاه های واتر جت صنعتی، بسته به میزان فشار و دبی در انواع مختلف و مدل های متنوع از رده های خانگی تا دستگاه كارواش صنعتي در سطح تجاری و صنعتی و فوق فشار قوی به بازار عرضه می شوند. این تنوع طراحی ساخت و قیمت واترجت کارواش صنعتی امکان استفاده از دستگاه شوینده فشار قوی صنعتی را در محیط های گوناگون فراهم کرده است. 

مزایای خرید دستگاه کارواش صنعتی

کارواش فشار قوی صنعتی یک ابزار کارآمد و ایمن است و کاربر با اطمینان و ایمنی کامل می تواند از این دستگاه برای نظافت سطوح استفاده کند. 

رده های مختلف دستگاه جت واش صنعتی آلودگی، جرم، رسوبات و ... بدون آن که کوچک ترین آسیبی به سطح اصلی وارد شود، از بین می برند. 

کارواش صنعتی یا دستگاه واتر جت فعالیت های سخت و دشوار نظافتی مانند لایه برداری، جرم بری، رسوب زدایی، زنگ بری، حذف رنگ های پوسیده، حذف آلودگی های چرب و روغنی و بسیاری دیگر از فرآیندهای نظافتی را به میزان قابل توجهی آسان نموده و سرعت می بخشد. 

کاهش در هزینه ها و افزایش بهره وری در کنار ارتقاء کیفیت نظافت از جمله مزایای استفاده از دستگاه کارواش صنعتی می باشد.

واترجت صنعتی

تفاوت های واترجت صنعتی دیزلی و الکتریکی

یکی از دسته بندی های دستگاه واترجت صنعتی طبقه بندی این کارواش فشار قوی بر اساس نوع منبع تغذیه آنهاست. دستگاه كارواش صنعتي با دو نوع منبع تغذیه دیزلی یا بنزینی و موتور الکتریکی طراحی و تولید می شوند. دستگاه های واترجت صنعتی الکتریکی خود در دو مدل تک فاز و سه فاز وجود دارند. واترجت تک فاز یا دستگاه کارواش صنعتی تک فاز دسته ای از شوینده های فشار قوی هستند که نیروی محرکه موتور از برق تک فاز یعنی برق شهری و دستگاه های واترجت سه فاز که برای تامین نیروی محرکه آن ها 400 ولت مورد نیاز می باشد؛ تامین می شود. 

قیمت واترجت صنعتی سه فاز نسبت به دستگاه شوینده فشار قوی صنعتی تک فاز با توجه به توان و قدرت بیشتری که برای شستشوهای عمیق و صنعتی دارد، بالا تر است. دسته دیگری از کارواش صنعتی فشار قوی، واترجت یا کارواش بنزینی هستند. در این نوع دستگاه کارواش فشارقوی صنعتی، نیروی مورد نیاز موتور از طریق بنزین تامین می شود، به همین دلیل خرید کارواش صنعتی و به کارگیری این رده تجهیزات نظافتی در محیط هایی که به برق دسترسی ندارند، بسیار مناسب و ایده آل هستند. بهتر است از جت واش صنعتی بنزینی در فضای باز و یا دارای تهویه مناسب استفاده شود.