⚜️فروش کمپرسور پینت بال 09113913241

⚜️فروش کمپرسور پینت بال 09113913241

کمپرسور ها براساس نیاز و کاربردشان در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند و با توجه به نحوه کارکرد به سه نوع کمپرسورهای پیستونی، دوار و گریز از مرکز تقسیم می شوند.

فروش کمپرسور پینت بال 

کمپرسور چیست؟

کمپرسور ها براساس نیاز و کاربردشان در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند و با توجه به نحوه کارکرد به سه نوع کمپرسورهای پیستونی، دوار و گریز از مرکز تقسیم می شوند. کمپرسورهای برای ایجاد نیروی مکش لازم برای مکیدن گاز مبرّد از اواپراتور، متراکم کردن گاز و سپس فرستادن آن به کندانسور کاربرد دارند که در فرایند گاز به مایع تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: ساخت تجهیزات غواصی

مکندگی کمپرسور، گاز را از سمت فشار ضعیف به سمت فشار قوی منتقل می کند، حجم گازی که باید متراکم شود براساس میزان جابه جایی پیستون کمپرسور خواهد بود.

فروش کمپرسور پینت بال

کمپرسور فشار قوی چیست؟

کمپرسور باد فشار قوی مدل قوی تر و پیشرفته تری نسبت به کمپرسور های سیلندر پیستونی هواست. بر خلاف کمپرسور های معمولی که محدوده تولید فشار در آنها بین 6 تا 12 بار است، در کمپرسور هوای فشرده به دلیل فشرده سازی 2 تا 4 مرحله ای و وجود سیلندر و پیستون قوی تر، ایجاد فشار چندین برابر نسبت به حد نرمال 20 بار تا 350 بار امکان پذیر است. فشار بالای 20 بار و رنج هوادهی بین 100 تا 2000 لیتر بر دقیقه توسط کمپرسور های فشار قوی یا دستگاه باد فشار قوی قابل تولید است.

کمپرسور فشاری قوی ابتدا هوای محیط به درون هواساز مکیده می مکد، هوا پس از فشرده سازی وارد مخزن ذخیره هوای فشار قوی می شود و مقداری از کندانس هوا ته نشین می گردد. درمرحله بعدی هوای فشرده شده وارد تله آبگیر (water separator) مخصوص هوای فشرده شده و حدود 40 درصد از رطوبت از آن جدا می شود.

سپس به فیلتر اولیه وارد و ذرات غبار موجود در آن به اندازه 2 میکرون جذب می گردد، حال هوای پاک با خلوص بالا وارد درایر تبریدی می گردد و تمام رطوبت و کندانس باقی مانده از آن جدا می شود و در آخر هوای فشرده شده توسط میکرو فیلتر ثانویه که مخصوص هوای فشار قوی است به اندازه 0. 01 میکرون فیلتراسیون می گردد تا هوای خشک و کاملا پاک برای مصرف فراهم شود.

کمپرسور فشار قوی توانایی فشرده سازی هوا، نیتروژن، گاز طبیعی، هیدروژن، دی اکسید کربن، مونو اکسید کربن، هلیوم و.. را دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسور آتش نشانی

کمپرسور پینت بال چیست؟

برای استفاده از تفنگ پینت بال به هوای فشرده در فشار بالا نیاز است که از کمپرسور پینت بال استفاده می شود. در کمپرسور فشار قوی پینت بال، هوای بیرون پس از مکیده شدن تا حدود 350 بار افزایش فشار پیدا می کند. تمامی کمپرسور هایی که در پینت بال استفاده می شود فشار 310 بار است و تفاوتی که در گرانی و ارزان بودن قیمت کمپرسور پینت بال تاثیر است، ظرفیت تولید هوای آن می باشد.

تجهیزات پینت بال

تفنگ پینت بال

مهم ‌ترین وسیله در بازی پینت بال تفنگ است که به اصطلاحا به مارکر معروف است. انواع گوناگونی از تفنگ پینت بال وجود دارد که بر اساس نوع عملکرد، دو مدل مکانیکی و الکترونیکی دارد. این مدل تفنگ ‌ها از قسمت ‌های بدنه، لوله، هاپر و محفظه ‌ هوا تشکیل شده و قابلیت شلیک توپ‌ ها را تا سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر دارا می باشد. 

توپ های رنگی

گلوله ‌هایی که در بازی پینت بال استفاده می شود دارای یک پوسته ژلاتینی شکننده حاوی مواد رنگی خوراکی محلول در آب و پلی اتیلن گلایکول هستند و به شکلی طراحی شده‌ اند که در اثر برخورد با شخص یا مانع بترکد و رنگ روی محل برخورد پخش شود که این به نوعی تایید کننده ‌ برخورد گلوله با بازیکن است.

رنگ داخل گلوله ‌ها به راحتی با آب پاک می‌ شود، اما بر روی بعضی لباسها امکان باقی ماندن مقداری از لکه وجود دارد، پس حتما با لباس مناسب به باشگاه های پینت بال بروید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کمپرسور پینت بال

باشگاه های پینت بال در ایران لباسی مخصوص را برای بازی در اختیار بازیکنان قرار می دهند. پوسته یا غشا گلوله‌ ها نیز تجزیه پذیرند و کیفیت گلوله ‌های مورد استفاده هم، تاثیر بسیاری در لذت بردن از بازی دارد. امکان دارد گلوله ‌های نامناسب در اثر برخورد نترکد و یا به تفنگ پینت بال آسیب برساند.

کمپرسور پینت بال

هاپر

یک محفظه به نام هاپر در بالای تفنگ پینت بال تعبیه شده که مانند خشاب در تفنگ ‌های معمولی عمل می ‌کند و توپ ‌های رنگی در آن قرار داده می شود. هاپرها بر اساس عملکردشان به دو نوع الکترونیکی و وزنی تقسیم می ‌شوند. در نوع الکترونیکی توپ ها بر اثر وزنشان جایگزین توپ شلیک شده می ‌شوند و در نوع وزنی این جایگزینی از طریق یک سیستم الکترونیکی و به کمک باتری انجام می گیرد. 

محفظه ‌ی هوای فشرده

امروزه با استفاده از فشار هوا، مسلح شدن مجدد تفنگ به صورت خودکار انجام می ‌شود. این فشار هوا توسط یک محفظه که به تفنگ متصل است تامین می ‌شود. بعضی از محفظه ‌های تفنگ پینت بال از هوای فشرده و بعضی هم از دی اکسید کربن مایع پر می ‌شود. محفظه ‌هایی که با هوای فشرده (گاز نیتروژن) پر می ‌شوند در شرایط دمایی مختلف، قابل اطمینان ‌تر هستند.

و قدرت شلیک بالاتری نیز دارند. در محفظه‌ هایی که با دی اکسید کربن مایع پر می ‌شوند، فشار لازم برای شلیک با تبدیل شدن مایع محفظه به گاز فراهم می شود. در این نوع محفظه ‌ها اگر تفنگ را رو به پایین بگیریم امکان دارد مایع درون محفظه به بقیه  قسمت های تفنگ نشت کرده و باعث خرابی تفنگ شود.

بیشتر بخوانید: کمپرسور غواصی

محافظ صورت یا ماسک

بازیکن باید محافظ صورت را در همه ‌ی لحظات بازی بر روی صورت خود داشته باشد، چون ناحیه سر و صورت و مخصوصا چشم ‌ها، از آسیب پذیرترین نقاط در ورزش پینت بال هستند. آسیب در این مناطق خطرات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. 

پوشش و لباس پینت بال

لباس بازی پینت بال براساس نوع بازی و این که به صورت حرفه‌ ای یا تفریحی بازی انجام شود متفاوت است، در بازی هایی که در زمین ‌های بزرگ و در محیط‌ های طبیعی برگزار می ‌شود، بازیکنان از لباس ‌هایی مثل پوشش ‌های نظامی استفاده می ‌کنند تا بتوانند از قابلیت استتار در محیط استفاده نمایند.

در اسپید بال که با موانع مصنوعی و بانکرها چیدمان و در محیطی نسبتا کوچک برگزار می‌ شود، دیگر استتار مطرح نیست و بازیکنان لباس های متفاوتی به تن می ‌کنند.

به طور کلی این لباس ‌ها باید طوری باشد که از شدت برخورد توپ پینت بال بکاهد و باعث تسریع منفجر شدن توپ بعد از برخورد شود. زانو بند و آرنج بند هم از دیگر پوشش ‌هایی هستند که به ایمنی بازیکن کمک بسیاری می ‌کند و معمولا در زیر لباس پینت ‌بال پوشیده می ‌شود تاجلوی خراشیدگی هایی که بر اثر زمین خوردن بازیکن اتفاق می ‌افتد را بگیرد. 

کفش مناسب بازی هم بسته به نوع بازی پینت بال متفاوت است و باید به شکلی باشد که بازیکن بتواند به راحتی با آن حرکت کند.

فروش کمپرسور

دستکش 

شاید پوشیدن دستکش در حین بازی پینت بال ضروری به نظر نرسد، اما دست ‌ها برای اصابت تیرهای پینت بال بسیار در دسترس هستند. برخورد گلوله‌ های پینت بال به دست، می ‌تواند درد زیادی ایجاد کند و یا حتی در مواقعی باعث زخم یا بی حس شدن دست‌ بازیکن شود. 

دستکش ‌های پینت بال معمولا از چرم یا پلاستیک سخت ساخته می ‌شود و طراحی خاص آنها از ایجاد آسیب ‌های برخورد گلوله جلوگیری می ‌کند. زمین خوردن هم بخش اجتناب ناپذیری از این بازی است و پوشیدن دستکش در این مواقع نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.

این دستکش ‌ها در مدل‌ های مختلفی ساخته می ‌شوند، بعضی دارای انگشت، برخی بدون انگشت و برخی هم دارای پوششی برای ۲ یا ۳ انگشت هستند که مدل ‌های بی انگشت راحتی بیشتر دارند و مدل ‌های دارای انگشت ایمن ‌ترند. 

دستکش ‌های بازی پینت بال قسمت های پلاستیکی مشخصی دارند که از سر خوردن مارکر از دست‌ بازیکن جلوگیری می ‌کند و با استفاده از آن ها می ‌توان تفنگ پینت بال را محکم ‌تر نگه داشت. این دستکش ها در اندازه های مختلف و کاملا سبک و راحت ساخته می ‌شوند. مدل ‌های با کیفیت این دستکش ها دارای سطحی سوراخ دار روی کف دست است که از تعریق دست‌ ها جلوگیری می‌ کند.