خرید پمپ باد 02191693241 - کاسپین 💫

خرید پمپ باد 02191693241 - کاسپین 💫

پمپ باد پس از مکش هوا، با کاهش حجم آن، هوا را فشرده می کند. با این فشرده سازی فشار و دمای هوا افزایش می یابد و به دلیل این افزایش دما، خنک کننده هایی در ساختمان پمپ باد تعبیه شده است.

خرید پمپ باد

پمپ باد چیست ؟

پمپ باد پس از مکش هوا، با کاهش حجم آن، هوا را فشرده می کند. با این فشرده سازی فشار و دمای هوا افزایش می یابد و به دلیل این افزایش دما، خنک کننده هایی در ساختمان پمپ باد تعبیه شده است. در آخر با رهاسازی هوای فشرده انرژی جنبشی آن آزاد می شود. این انرژی جنبشی نیرو و قدرت تجهیزات صنعتی را به منظور کار تامین می کند. کاربردهای پمپ باد تنها متراکم کردن هوا نیست، این پمپ ها قادر به فشرده سازی گاز های طبیعی و صنعتی از جمله گازهای طبیعی مانند گاز اکسیژن و نیتروژن نیز هستند.  

خرید پمپ باد

عملکرد پمپ باد

پمپ باد برای متراکم کردن هوا و محصور کردن آن در یک محفظه برای به کارگیری آن در انجام کارهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد، به این صورت که به هوای محصور شده ی داخل محفظه فشار وارد می کند و به سرعت به بیرون هدایت می شود که این باعث ایجاد انرژی جنبشی می شود. پمپ های باد دارای انواع مختلف برای مصارف گوناگون هستند.

بیشتر بخوانید: تجهیزات دریایی

کاربرد پمپ باد 

در بیشتر صنعت ها، کارخانه جات، معادن، حمل و نقل و راه اندازی ابزارهای قدرتمند تا نقاشی درب و پنجره و وسایل نقلیه و پر کردن لوازم بادی پارکها، حتی در ساخت وسایل خانگی مثل یخچال و جارو برقی و پر کردن انواع تشک، کاناپه،استخر بادی و قایق بادی و غیره از پمپ باد استفاده می شود. بسته به نوع کارکرد پمپ هوا اندازه و حجم ظرفیتی آن نیز متفاوت خواهد بود.

انواع پمپ باد

پمپ های باد با توجه به چگونگی انتقال انرژی به سیال به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

پمپ باد پیستونی

دسته اول که جزو جابه جایی مثبت هستند و عملکردی مانند پمپ پیستونی دارند، به این معنی که پیستونی در ساختار آن وجود دارد که با حرکت رفت و برگشتی خود، هوا را فشرده سپس رها می سازد. این مدل پمپ باد هوا را به صورت متناوب فشرده می کند و چون قدرت تراکم بالایی دارد، برای حجم های بالا مناسب است.

پمپ باد اسکرو

مدل اسکرو از دو مارپیچ نر و ماده تشکیل شده است. نحوه عملکرد این مدل که جزو دسته دینامیکی و با حرکت این مار پیچ هاست. عملیات فشرده سازی در این دسته بر خلاف دسته بالا، به صورت دائمی انجام می گیرد.

تقسیم بندی انواع پمپ باد:

پمپ های دینامیکی

پمپ های دینامیکی خود به دو دسته پمپهای محوری یا چرخشی و پمپ های گریز از مرکز تقسیم می شوند.

پمپ های جابجایی مثبت

پمپ های جابجایی مثبت نیز به دو دسته پمپهای رفتی و برگشتی و پمپ های دورانی تقسیم می شوند.

بیشتر بخوانید: تجهیزات ایمنی دریایی

 پمپ باد گریز از مرکز 

پمپ باد گریز از مرکز، جزء دسته پمپ های دینامیکی و یکی از قویترین و بزرگترین نوع است که به طور عمده در پروژه های با حجم بالا مانند سردخانه های تجاری در محدوده ظرفیت اسب بخار و در کارخانه جات بزرگ این حجم ظرفیت به ۲۰۰۰ اسب بخار که ۲۰۰۰۰۰ دور در دقیقه است مورد استفاده قرار می گیرند. این پمپ باد ها در دسته صنعتی قرار دارند.

تقریبا در ساخت و ساز همه پمپ های گریز از مرکز از یک روش استفاده شده است، به این صورت که پمپهای گریز از مرکز با کمک پروانه ای چرخشی که دارای پره های شعاعی است سرعت هوا یا گاز را افزایش می دهد و به بیرون پرتاب می کند، این نوع پمپ هوا حجم زیادی از گاز را کنترل می کند.

پمپ باد محوری 

بیشترین حجم هوای پرتابی از ۸۰۰۰ تا ۱۳ میلیون دور در دقیقه متعلق پمپ های بادی یا محوری است که جزء پمپ های دینامیکی هستند و در ماشین های صنعتی و موتورهای جت استفاده می شود، چون این پمپ ها حجم وسیعی از هوا را به بیرون پرتاب می کند. در این نوع پمپ، هوا با سرعت از میان پره های ثابت و متحرک عبور می کند و با کم شدن حجم، آن را با فشار به بیرون هدایت می کند. از این نوع پمپ باد فقط در صنایع خاص استفاده می شود.

 پمپ باد

پمپ باد پیستونی

این پمپ باد یک سیکل مشخص دارد، به این صورت که عمل مکش با کمک یک میلنگ به صورت رفتی و برگشتی انجام می شود. در حالت مکش پیستون به عقب کشیده می شود و هوا یا گاز جلوی آن منبسط می شود و زمانی که پیستون به جلو حرکت می کند گاز داخل آن متراکم شده و فشار آن بالا می رود و در نهایت به بیرون پرتاب می شود.

پمپ باد پیستونی با محدوده قدرت پایین، بیشتر در یخچال و تهویه هوای ساختمان های مسکونی و تجاری و غیره استفاده می شود و از محدوده قدرت بالای این نوع پمپ در کارخانجات ماشین سازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کمپرسور هیدرولیک

پمپ باد اسکرو 

در پمپ باد اسکرو دو عدد روتور مارپیچی وجود دارد که هوا از بین این دو روتور عبور می کند. پمپ باد اسکرو ظرفیت هوای بیشتری در مقایسه با پمپ باد پیستونی تولید می کند، اما فشار تولید شده این دو تقریبا یکسان است. در این بین، پمپ باد اسکرو و پیستونی پرکاربردتر هستند. ویژگی بارز کپمرسور اسکرو، دائم کار بودن آن است که در مقایسه با سایر مدل ها برتری قابل ملاحظه ای به حساب می آید.

کاربردهای پمپ باد

امروزه کاربردهای پمپ باد در اغلب دیده می شود از جمله:

غواصی

صنایع شیمیایی

پالایشگاه های نفت، گاز و پتروشیمی مانند پردازش گاز طبیعی

موارد کشاورزی

صنایع حمل و نقل و خودرو سازی

معادن

دندانپزشکی

صنایع غذایی و دارویی (از نوع بدون روغن )

تولید کاغذ

صنایع دفاعی

نساجی

بیشتر بخوانید: خرید کمپرسور جونیور

مزایا و معایب پمپ سانتریفیوژ

از جمله مزایای این پمپ که می توان به آن ها اشاره کرد، موارد زیر می باشند:

ایمنی بالا

عملکرد آسان

نیاز به نگهداری بسیار کم و آسان

بهره وری بالا و مصرف کم انرژی

راندمان و ماندگاری بالا

عملکرد با روغن یا بدون آن

وزن کمتر در مقایسه با سایر دستگاه های تامین کننده قدرت

دارای ظرفیت ها و شکل های متنوع

معایب این دستگاه در مقایسه با مزایای آن بسیار کمتر و شامل موارد زیر است:

با عدم انتخاب درست میزان حجم، خساراتی نظیر فشار به موتور، افزایش استهلاک آن و مصرف بیش از اندازه انرژی را در پی دارد. همچنین به دلیل افزایش دما، نیازمند خنک کننده می باشد.

کاربرد پمپ باد

نحوه انتخاب و خرید پمپ باد

توصیه می شود در هنگام خرید پمپ باد به این موارد توجه شود:

نوع پمپ و اندازه آن

توان مورد نیاز

مقدار گنجایش مخزن متراکم سازی هوا متناسب با نیاز مشتری

مقدار جریان حجمی

نیاز به پرتابل بودن یا نبودن دستگاه

میزان قدرت و سرعت ابزاری که باید توسط این پمپ باد تامین گردد.

آدرس ما : عسلويه - سه راه عسلويه - خيابان کشاورزان - کارگاه کاسپين