تجهیزات دریایی 02191693241✔️

تجهیزات دریایی 02191693241✔️

این موتورها در سرعت های بین rpm 150-55 عمل می کنند. موتورهای بزرگ و کم سرعت بر اساس چرخه دو زمانه کار می کنند.

تجهیزات دریایی

شناسایی و معرفی انواع موتورهای دریایی

به طور کلی موتورهای دریایی دیزلی به دو دسته ی اصلی تقسیم می شوند:

1- موتورهای دارای سرعت اندک یا زیاد با تعداد سیلندرهای محدود

2- موتورهای دارای سرعت متوسط و بالا با چرخ دنده ی کاهنده

اندازه ی سیلندر در این دو نوع موتور تفاوتی ندارد. موتورهای کم سرعت با قطر سیلندر کمتر از mm 350نیز وجود دارد. در حالیکه قطر سیلندر در موتورهای دارای سرعت متوسط بیش از mm 620است.

تجهیزات دریایی

1- موتورهای کم سرعت

این موتورها در سرعت های بین rpm  150-55 عمل می کنند. موتورهای بزرگ و کم سرعت بر اساس چرخه دو زمانه کار می کنند و دارای ساختار Crosshead هستند که باعث جدایی کامل محفظه ی میل لنگ و سیلندر می شود. این موتورها می توانند به خوبی سوخت های بی کیفیت را حمل کنند و آن ها را به خوبی می سوزانند و بیشترین بازده ی حرارتی را دارا می باشند. سرعت پیستون ها اندک و بخش های تشکیل دهنده آن ها را به ندرت اقتصادی خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: تجهیزات ایمنی دریایی

با این که در حال حاضر تولید این نوع موتورها کم است، اما هنوز در کشتی های اقیانوس پیما پرطرفدار هستند. سیلندرها در اندازه و تعداد متفاوتی موجود هستند تا با انواع مختلف قدرت ها سازگاری داشته باشند. علاوه بر مدل های استاندارد، در مدل های چندزمانه و با نسبت ضربه به قطر سیلندر که به صورت  8/3/:1 است و در سرعت های پایین تر از rpm 55 تولید می شوند.

مدل های short stroke مناسب کشتی های با بار محدود، اندازه ی پروانه ی کوچک و ارتفاع اتاق کم هستند. در تمامی مدل ها ، قسمت های تشکیل دهنده ی موتور مشابهند.

انواع موتورهای دوزمانه:

1-موتورهای SULZER RTA

2-موتورهای  MAN-B&WMC

3-موتورهای  MAN-B&WKEF

4-موتورهای SULZER RND

5-موتورهای DOXFORD J

2- موتورهای با سرعت بالا و متوسط

بیشتر این موتور ها برای حمل دوچرخه های چهار زمانه طراحی شده اند و دارای ساختار پیستون اصلی هستند. آنها بسیار سبک تر و کوچک تر از موتورهای کم سرعت هستند، اما نیازمند گیربکس یا ابزارهای دیگری به منظور کاهش سرعت در پروانه کشتی می باشند. سرعت متوسط به معنای سرعت بین rpm400و1000 است.

موتورهای کوچک تر قوی تر هستند و از سرعت بالاتر ی برخوردارند. نسبت های قدرت / وزن و قدرت / اندازه در مواقع کوچک بودن اتاق موتور ، آنها را متمایز ساخته است. آن ها همچنین به ساختار قوی کمتری برای نوع محافظ کشتی نیازمند هستند. موتورهای سرعت متوسط در قایق های موتوری و قایق های کوچک استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کمپرسور هیدرولیک

پیشرفت سریع فناوری باعث ساخت مدل های متفاوتی شده است که از اندازه، سرعت و قدرت مختلفی برخوردارند. همه آن ها برای ساخت مجدد کشتی های موجود سازگار هستند و متناسب با فضای موتور موجود می باشند و قدرت فراوانی را در کنار قیمت مناسب به بازار ارائه می کنند.

موتورهای جدید با تمامی سوخت ها به جز سنگین ترین سوخت ها با مقدار سایش اندک کار می کنند. بخش های کوچک تر و سبک تر دارای ساختاری ساده و نیازمند نگهداری آسان تری می باشند. بلبرینگ پوسته ای (shell) در این ساختار استفاده می شود.

موتورها در سیستم های توربوشارژ فشار ثابت یا پالس کار می کنند. مانند موتورهای چهار زمانه، در سرعت های پایین به صورت خود به خود تخلیه می شوند. شارژ پالس با استفاده از مبدل های پالس، اندازه اگزوز را تا چندین برابر کاهش می دهد و بازده توربین را افزایش می دهد. در صورت نیاز به سرعت بالا، این سیستم فوائد زیادی را به همراه خواهد داشت. 

تجهیزات ایمنی دریایی

در حالی که فشار ثابت بازده را افزایش می دهد، توربوشارژها نیازمند خنک شدن آب هستند که با دمای اگزوز بالا نیز تولید می شوند. موتورهای دارای سرعت بالا و متوسط دارای شکل Vee یا in line هستند و بسیاری از تولیدکنندگان در هر دو مدل از بیشترین مقدار قطر پیستون استفاده   می کنند. همانطور که از نام موتورهای Vee مشخص است، آن ها از دو سیلندر تشکیل شده اند که با استفاده از میل لنگ و bed plate در یک زاویه قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: خرید کمپرسور جونیور

به علت افزایش قدرت در موتور Vee میل لنگ باید از قدرت کافی برخوردار باشد. متداول ترین روش اتصال دو پیستون، ترتیب پهلو به پهلو با دو بلبرینگ انتهای پایینی است. تشکیل Vee در این فضای رایج برای سیستم اگزوز و توربوشارژ ها، اقتصاد خوبی ارائه می دهند. از دو میله سوپاپ استفاده شده است، اما در موتور های چند سیلندر، استارت دریچه های خروجی هوا تنها در bank سیلندرها نیاز است.

موتورهای MAN-B&WL58/64

موتورهای  SULZER ZA 40 S

موتورهای SMIT PIELSTICK PC 2-6 VEE 

الکتروموتور دریایی 

الكتروموتور دریایی یک محصول نسبتا قدیمی است که می تواند در صنعت کشتی رانی بسیار ارزشمند باشد. سیستم های به کار رفته در الکتروموتور دریایی به صورتی طراحی شده که می توانند در شرایط محیطی نامناسب به خوبی کار کنند و دچار زدگی و یا خوردگی نشوند. تجهیزات الکتروموتور دریایی به صورت خاصی طراحی شده است و در این محصول سیستم های تعمیرات نیز به طور دقیق دیده می شود. 

الکتروموتورها یک دستگاه الکترومکانیکی هستند که نیروی الکتریسیته را به نیروی مکانیکی تبدیل می کنند. ژنراتورها دقیقا عکس عمل الکتروموتورها را انجام می دهند و نیروی مکانیکی را به الکتریسیته تبدیل می کنند. در تمامی مدل های الکتروموتوربه خصوص الكتروموتور دریایی یک اصل برای تولید حرکت وجود دارد که به آن اصل مغناطیس گفته می شود. 

بیشتر بخوانید: خرید کمپرسور باور

قاعده کلی الكتروموتور دریایی به این شکل است، زمانی که یک ماده که حامل جریان الکتریکی است در مسیر یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد و به این ترتیب یک نیرو بر روی آن اعمال می شود. بیشتر موتورهای الکتریکی در وضعیت دوران هستند و روتور در تمامی آنها به خصوص در الکتروموتور دریایی ثابت می باشد. الکتروموتور دریایی در سری های متنوع عرضه و به فروش می رسد. 

مشخصات الكتروموتور دریایی

الکتروموتور دریایی عموما از جنس آلومینیوم یا چدن است

 الکتروموتور دریایی در لیست موتورهای القایی قرار دارد و برای مصارفی با ولتاژهای کم، متوسط، بالا قابل استفاده است.

 قدرت خروجی این موتور تا 1200 کیلووات است.

کلاس حفاظتی این محصول تا IP 65گزارش شده است.

کلاس حرارتی برای آن F در نظر گرفته شده است.

از الكتروموتور دریایی برای عرشه کشتی ها،پ مپ های کابین موتور کشتی و همینطور زیر عرشه کشتی ها نیز استفاده می شود.

این محصولات در پمپ های راهبری نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

فرکانس موجود در حدود HZ 50و ولتاژ نامی 380 ولت است.

تعداد پل ها برای الکتروموتور دریایی 2، 4 و 6 اعلام شده است.

اگر الکتروموتور دریاییبطور دقیق و منظم سرویس شود و شرایط کاری برای این دستگاه، سنگین در نظر گرفته نشود، استهلاک آن بسیار کم است.

کلاسهای دمایی و حفاظتی زیادی برای موتوردریایی اعلام شده و راندمان بالا و ایمنی در کار بخش جدانشدنی موتور دریایی می باشد.

روتور ها در وضعیت قفسه های سنجابی هستند و جنس بدنه نیز چدن است.

این محصول در برابر رطوبت، نمک موجود در آب، نوسانات دمایی که وجود دارد مقاومت بسیار زیادی دارد و از نظر کیفیت عالی است.

کارگاه کاسپین

انواع موتور قایق

موتور داخلی (inboard motors):

موتورهای داخلی، داخل بدنه قایق قرار می گیرند. موتورهای داخلی موتورهای چهار زمانه خودرو هستند که برای استفاده در آب اصلاح شده اند و یک محور محرک که به پروانه متصل است، تغذیه می کنند. 

موتور خارجی (Outboard Engines):

موتور قایق برقی

موتور قایق چهار زمانه

موتور خارجی، پیشرانه قایق ها است که که شامل موتور، گیربکس و پروانه یا جت محرک است و به گونه ای طراحی شده است که در قسمت بیرونی ترانزیت نصب می شود.

بیشتر بخوانید: فروش کمپرسور پینت بال

استرین درایو (stern drives):

این مدل را می توان ترکیبی از دو مدل موتور داخلی و خارجی دانست چون موتور این سیستم متعلق به سیستم موتور داخلی است وکم انتقال قدرت آن مانند سیستم موتور خارجیا ست، یعنی موتور چهارزمانه خودرویی نصب شده در داخل قایق مستقیما به گیربکس بیرون قایق متصل شده است و سیستم فرمان این قایق با گردش گیربکس به راست یا چپ صورت می گیرد.