اسکرابر زیر آبی | 02191693241

اسکرابر زیر آبی | 02191693241

اسکرابر یکی از وسایل نظافتی جهت تمیز کردن کف محیط است. زمانی که وسعت محیط هایی که کف آن‌ها نیاز به شستشو و نگهداری دارد زیاد باشد، این محصول یک ابزار مهم برای انجام این امور خواهد بود.

اسکرابر زیر آبی

اسکرابر یکی از وسایل نظافتی جهت تمیز کردن کف محیط است. زمانی که وسعت محیط هایی که کف آن‌ها نیاز به شستشو و نگهداری دارد زیاد باشد، این محصول یک ابزار مهم برای انجام این امور خواهد بود. استفاده از این نوع دستگاه‌ها باعث انجام با سرعت و دقت کارها می باشد. 

اسکرابر

اجزا و طرز کار دستگاه اسکرابر

دستگاه زمین شوی صنعتی از دو مخزن آب تمیز و کثیف، موتور وکیوم و پارویی مکش شاسی، برس و موتور گرداننده برس، اتصالات، شیر تخلیه، خرطومی، باتری، دسته نگه دارنده و قسمت کنترل تشکیل شده است. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کمپرسور CNG

ابتدا آب و مواد شوینده بر روی کف و سطح مورد نظر اسپری می‌شود. سپس دستگاه توسط برس هایی که در آن تعبیه شده شروع به برس زنی با قدرت زیاد می نماید. در حین عملیات برس زنی، سیستم مکش دستگاه فعال شده و آب کثیف و مواد آلوده توسط لاستیک تی های عقب دستگاه جمع آوری می‌ شود. در این دستگاه علاوه بر مخزن آب تمیز و مواد شوینده، مخزنی برای جمع آوری آب و مواد آلاینده از سطح وجود دارد. 

انواع مدل‌های دستگاه اسکرابر

دستگاه اسکرابر در انواع مختلف دستی، سرنشین دار برقی و باتری دار به بازار عرضه می شود که به اختصار به معرفی آنها می پردازیم:

دستگاه اسکرابر سرنشین دار

اسکرابر سرنشین دار یا کفشوی خودرویی فضایی برای نشستن کاربر و هدایت دستگاه مانند یک خودرو تعبیه شده است. میزان انرژی مصرف شده توسط کاربر و خستگی وی هنگام کاربرد اسکرابر خودرویی به حداقل می رسد و بازدهی کار افزایش می یابد.

طراحی اسکرابر سرنشین دار امکان بهره گیری دستگاه از پهنای شستشوی وسیع تر و مخازنی بزرگ تر نسبت به مدل های دستی را فراهم نموده است. این وسیله قدرت مانور بالایی دارد و جابه‌جایی و انتقال آن آسان است. این دستگاه دارای یک موتور جلو برنده قدرتمند است و محیط های بزرگ بسیار کاربرد دارد.

اسکرابر سرنشین دار کوچک، مناسب نظافت محیط هایی با مساحت کاری کمتر از 4000 متر مربع 

اسکرابر سرنشین دار بزرگ، مناسب استفاده در سالن های ورزشی و مراکز خرید تا متراژ 7000 متر مربع 

اسکرابر سرنشین دار خیلی بزرگ، مناسب مکان هایی مانند حرم های مطهر و پارکینگ های بزرگ 

اسکرابر دستی

در دستگاه شستشوی دستی، کاربر در پشت دستگاه قرار می گیرد و ضمن حرکت دستگاه، زمین شوی صنعتی را در جهت مورد نظر هدایت می کند. مدل های دستگاه کفشور دستی معمولا با ابعاد فشرده طراحی و تولید می شوند. این نوع دستگاه نظافت مناسب راهروهای باریک و سطوح دارای موانع زیاد می‌باشد. وزن کم و ابعاد کوچک دستگاه برای محیط های کوچک بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: خرید پمپ باد

انواع اسکرابر صنعتی از نظر منبع تغذیه

نوع منبع تغذیه اسکرابر صنعتی بر کارایی و قدرت مانور دستگاه و مشخصه های فنی سامانه های عملگر آن و حتی قیمت آن موثر است. همچنین مواردی چون وجود رمپ و سطوح شیبدار، سهولت دسترسی به پریز برق، وجود یا عدم وجود سیستم تهویه مناسب هنگام انتخاب دستگاه شستشوی کف با نوع خاص منبع تغذیه باید مورد توجه قرار گیرد.

اسکرابر دیزلی

ماشین های زمین شوی مجهز به موتورهای عمل کننده با سوخت های فسیلی مانند بنزین، دیزل و LPG تغذیه می شود.

دستگاه اسکرابر

اسکرابر برقی

برای استفاده از این دستگاه دسترسی به پریز برق مهمترین گزینه می‌باشد و الکتریسیته یک منبع انرژی پاک و بدون آلودگی و قابل اطمینان، در دسترس و مقرون به صرفه می باشد. موتورهای الکتریکی تأمین کننده انرژی مورد نیاز دستگاه های کفشوی صنعتی، از طریق باتری یا اتصال مستقیم به جریان برق شهری نیروی مورد نیاز ماشین شستشوی کف را تامین می کند.

پس اسکرابر های الکتریکی خود به دو دسته کف شوی باتری دار و کف شوی برقی یا کابلی تقسیم می شوند. در دستگاه های باتری دار محدودیت کابل برق و لزوم دسترسی به پریز برق وجود ندارد و در مقابل این نوع دستگاه شستشوی کف به دلیل اتصال پیوسته به منبع برق مشکل اتمام شارژ باتری را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تجهیزات دریایی

و موتورهای الکتریکی قدرتمندتری در مقایسه با مدل های کف شوی صنعتی باتری دار هستند. دستگاه های اسکرابر خودرویی به دلیل محدودیت در دسترسی به پریز برق در محیط های دارای وسعت بالا به صورت مدل های باتری دار عرضه می شوند.

تفاوت زمین شوی سرنشین دار با نوع دستی

نوع سرنشین دار این محصول برای محیط های وسیع بسیار مناسب است و کاربر در هنگام استفاده از آن دچار خستگی نمی‌شود و دقت و سرعت عمل نوع سرنشین دار از مدل دستی خیلی بیشتر است. در صورتی که اسکرابر دستی به دلیل وزن کم قابلیت حمل در طبقات و محیط های مختلف را دارد، علاوه بر این قیمت این محصول از مدل سرنشین دار ارزان‌تر است. 

مزایای استفاده از دستگاه کفشوی

مهم ترین و اولین مزیت این دستگاه شستشوی آسان و سریع محیط است و خشک کردن زمین با سرعت و دقت بیشتری انجام می گیرد. از دیگر مزایای این دستگاه صرفه‌جویی در مصرف آب و مواد شوینده می باشد. همچنین دستگاه‌های زمین شوی قابلیت تمیز کردن سطوح با جنس‌های مختلف را دارند. ضمن اینکه کارکردی ساده دارند و کاربر با ن آموزش ساده و ابتدایی می‌تواند ن از آن استفاده نماید. 

علاوه بر این موارد قسمت خدمات و نظافت یک مجموعه و شرکت با وجود این نوع دستگاه‌های نظافتی به افراد کمتری نیاز خواهد داشت.

نحوه انتخاب صحیح دستگاه کفشوی

برای انتخاب درست و مناسب در بین تنوع و مدل‌های مختلف دستگاه اسکرابر بهتر است قبل از خرید این محصول، به موارد زیر دقت داشته باشید:

بیشتر بخوانید: تجهیزات ایمنی دریایی 

مساحت و متراژ محیطی مورد نظر جهت شستشو

دسترسی به برق شهری یا خرید مدل باتری دار

مهم بودن یا نبودن سرعت نظافت محیط

نوع هدایت دستگاه

گارانتی و خدمات پس از فروش

جنس و نوع سطوح برای نظافت

وزن و اندازه دستگاه

نوع و میزان آلودگی

برند و کمپانی سازنده

کاسپین

اسکرابر زیرآبی

نوع دیگر اسکرابر همانطور که از نامش مشخص است برای تمیز کردن سطوح خارجی شناورهاست که توسط خزه ها پوشیده شده و باعث کاهش سرعت و کارایی و افزایش سوخت و استهلاک در شناورها می شود. این نوع اسکرابر باید قابلیت از بین بردن جرم های سخت تشکیل شده بر روی سطح شناور را داشته باشد و به سطح فلزی آن آسیبی وارد نکند.