💫سیلندر کمپرسور 2000 لیتری فشار قوی 09113913241

💫سیلندر کمپرسور 2000 لیتری فشار قوی 09113913241

کمپرسور باد فشار قوی، مدل قوی تر و پیشرفته تری از کمپرسور های سیلندر پیستونی هوا می باشد.

سیلندر کمپرسور 2000 لیتری فشار قوی

کمپرسور فشار قوی چیست؟

کمپرسور باد فشار قوی، مدل قوی تر و پیشرفته تری از کمپرسور های سیلندر پیستونی هوا می باشد. در کمپرسور هوای فشرده به واسطه فشرده سازی 2 تا 4 مرحله ای و وجود سیلندر و پیستون قوی تر؛ بر خلاف کمپرسور های معمولی که محدوده تولید فشار بین 6 تا 12 بار دارند، امکان ایجاد فشار 20 بار تا 350 بار نسبت به حد نرمال وجود دارد. ، در صنایعی که فشار بالای 20 بار و رنج هوادهی بین 100 تا 2000 لیتر بر دقیقه مورد نیاز باشد، کمپرسور های فشار قوی یا دستگاه باد فشار قوی کاربرد دارد.

سیلندر کمپرسور 2000 لیتری فشار قوی

مشخصات فنی کمپرسور باد فشار قوی

مکانیزم و عملکرد کمپرسور باد فشاری قوی به این صورت است، ابتدا توسط فیلتر هواکش هوای محیط اطراف کمپرسور به درون هوا ساز مکیده می شود و پس از فشرده سازی وارد مخزن ذخیره هوای فشار قوی می گردد، در اثر کندانس شدن و سرد شدن هوا، مقداری از رطوبت آب موجود در هوای فشرده شده به صورت سیال مایع در می آید و در انتهای مخزن انباشته می شود. 

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسور

در مرحله بعد، هوای فشرده شده تولیدی، از دستگاه باد فشار قوی وارد تله آبگیر شده و حدود 40 درصد از رطوبت آب موجود در هوا از آن جدا می شود، پس از آن به میکرو فیلتر اولیه وارد شده و ذرات غبار موجود در آن به اندازه 2 میکرون جذب می گردد، سپس هوای پاک با خلوص بالا وارد درایر تبریدی می شود و تمام رطوبت باقی مانده از آن جدا می گردد و در آخر هوای فشرده شده توسط میکروفیلتر ثانویه که مخصوص هوای فشار قوی است به اندازه 0.01 میکرون فیلتر می شود تا هوای خشک و کاملا پاک برای مصارف مختلف صنعتی، ورزشی و داروسازی آماده شود.

کمپرسورهای فشار قوی در ظرفیت های مختلف و با کاربری های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند که پر کاربردترین این ظرفیت ها را می توان کمپرسور فشار قوی 30 بار، کمپرسور باد فشار قوی 40 بار، کمپرسور فشار قوی 200 بار، کمپرسور فشار قوی 300 بار و پمپ باد فشار قوی 350 بار نام برد که بسته به نوع، مدل و برند دستگاه باد فشار قوی توانایی فشرده سازی انواع گاز ها، مانند هوای محیط، نیتروژن، گاز طبیعی، هیدروژن، دی اکسید کربن، مونو اکسید کربن و هلیوم را دارد.

کمپرسور باد فشار قوی 30 بار و 40 بار معمولا دارای شاسی به همراه مخزن می باشد، اما کمپرسور باد فشار قوی 200 بار و کمپرسور باد فشار قوی 300 بار به صورت کمپرسور یکپارچه پرتابل هستند که به کمپرسور فشار قوی پرتابل نیز نامیده می شوند.

کاربرد کمپرسور فشار قوی

پینت بال

تولید ظروف PET و پلاستیک

جهت پر کردن انواع کپسول گاز

ریخته گری

غواصی

استارت موتور کشتی

سند بلاست سنگ و گرانیت

تست انواع لوله و اتصالات و شیرآلات

راه اندازی و استارت انواع دیزل ژنراتور

کپسول آتش نشانی

بیشتر بخوانید: سیلندر گاز فشار قوی

کاربرد کمپرسور فشار قوی 40 بار

موارد مصرف کمپرسور فشار قوی 40 بار در صنایع تولیدی بطری PET و استارتر دیزل ژنراتور و موتور است، ظرفیت هوادهی این کمپرسور ها در فشار 40 بار از 100 لیتر بر دقیقه تا 1500 لیتر بر دقیقه می باشد. کمپرسور فشار قوی که در صنایع PET کاربرد دارد، هوا را توسط هوا ساز مکیده و آن را به مخزن ذخیره فشار قوی انتقال می دهد و طی یک پروسه انباشته سازی، فشار هوا را به 40 بار می رساند.

سیلندر کمپرسور

کمپرسور غواصی یا پمپ باد غواصی چیست؟

در غواصی به هوای خشک برای تنفس نیاز است، این هوا باید پاک و عاری از روغن باشد، به همین دلیل از کمپرسور های مخصوصی استفاده می شود که به آن کمپرسور فشار قوی غواصی یا پمپ باد غواصی گفته می شود و فشرده سازی هوا تا فشار 100 بار را انجام می دهد.

کمپرسور فشار قوی غواصی معمولا ساخت کشورهای چین، ایتالیا و آلمان است و در مدل های 3 تا 4 مرحله ای به بازار ارائه می شود. معمولا این کمپرسور ها به صورت پرتابل هستند و به همین دلیل در بازار نیز به عنوان کمپرسور فشار قوی پرتابل شناخته می شوند، قیمت کمپرسور فشار قوی غواصی بسته به مدل، برند و کشور سازنده متغیر است. 

چون پمپ باد غواصی برای فشرده سازی اکسیژن استفاده می شود، قطعات بسیار حساس تری نسبت به سایر کمپرسور ها دارد. به همین جهت هزینه نگهداری و تعمیر آن نیز بالاتر است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسور پیستونی 

نحوه تصفیه هوای فشرده غواصی 

معمولا ادوات غواصی در مناطق مرطوب و شرجی قرار دارند و هوایی که به کمپرسور فشار قوی غواصی یا پمپ باد غواصی وارد می شود، دارای مقدار بخار آب می باشد که در مراحل فشرده سازی هوا، باید این رطوبت از هوا جدا شود، برای این منظور از درایر و تله آبگیر استفاده می شود که برای جلوگیری از زنگ زدگی مخزن کاملا ضروری است.

در هوای محیط علاوه بر رطوبت، به دلیل استفاده از موتور های بنزینی و دیزلی در کمپرسور، گاز CO و CO2 نیز وجود دارد و برای این حذف این دو گاز و تهیه هوای کاملا تمیز برای غواص، از فیلتر های تصفیه کننده استفاده می شود.

کمپرسور پینت بال چیست؟

هوای فشرده مورد استفاده تفنگ پینت بال باید فشار بالا باشد و برای این کار از کمپرسور پینت بال استفاده می شود. در کمپرسور پینت بال، هوا پس از مکیده شدن تا حدود 350 بار افزایش فشار پیدا می کند. چون این کمپرسو فشار قوی است و از تمامی تجهیزات مورد نیاز فشار قوی استفاده می می شود، قیمت بالایی دارد. در کمپرسور پینت بال که نوعی از کمپرسور های پیستونی است، هوای محیط در 4 سیلندر و در چهار مرحله متوالی فشرده سازی می شود.

تمامی کمپرسورهایی که در پینت بال استفاده می شوند، دارای رنج فشار بین 150 تا 350 بار باشند و تنها تفاوت در گرانی و ارزانی کمپرسور پینت بال، ظرفیت تولید هوای فشرده آن و کیفیت و برند سازنده می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسور باد

بهترین سایز کمپرسور پینت بال

ظرفیت کمپرسور پینت بال با سرعت پر شدن مخزن تعبیه شده رابطه کاملا مستقیم دارد. یعنی اگر مجموعه نیاز دارد مخزن به سرعت پر شود، حتما باید از کمپرسور پینت بال با ظرفیت بیشتر استفادهشود.

در صورتی که سرعت پر شدن مخزن زیاد مهم نباشد، استفاده از کمپرسور پینت بال با ظرفیت پایین تر که قیمت و استهلاک بسیار پایین تری دارد مناسب تر است.

کمپرسور فشار قوی

میکرو فیلتر و درایر در پمپ باد فشار قوی

در تمامی کمپرسورهای هوای فشرده، برای روانکاری سطح سیلندر و پیستون و قطعات داخلی از روغن استفاده می شود، ولی بعد از روشن شدن کمپرسور، به علت اصطکاکی که بین قطعات ایجاد می شود، دما به شدت افزایش می یابد و همین افزایش دما باعث تبخیر روغن می شود.

بیشتر بخوانید: کمپرسورهای شارژ کپسول هوای تنفسی 

از طرف دیگر آلودگی هایی که در هوای محیط وجود دارد نیز به کمپرسور وارد می شود و در نتیجه در خروجی مخزن، هوایی همراه با روغن و گردو غبار خواهد بود که برای جلوگیری از ورود این الودگی ها به محصولات نهایی مانند بطری های PET باید از میکروفیلتر های اولیه و ثانویه ویژه کمپرسور باد فشار قوی استفاده شود.

به غیر از آلودگی های موجود در هوای فشرده، همیشه هوای محیط دارای رطوبت آب می باشد که در هنگام تولید بطری PET باعث کدر شدن آن می شود. برای جلوگیری از این مشکل و تولید بطری کاملا شفاف، از درایر و تله آبگیر مناسب کمپرسور باد فشار بالا استفاده می شود تا رطوبت تا حد امکان از هوای تولید شده حذف شود.