🔱کمپرسور 40 بار | 09113913241

🔱کمپرسور 40 بار | 09113913241

کمپرسور 40 بار نوعی کمپرسورهای سیلندر پیستونی هوای فشرده است که توانایی تولید فشار از 10 تا 40 بار را دارد و به دلیل مصرف زیاد این مدل کمپرسور در صنایع تولید ظروف PET و صنعت پلاستیک، به کمپرسور PET نیز شناخته می شود.

کمپرسور 40 بار 

کمپرسور باد 40 بار چیست؟

کمپرسور 40 بار نوعی کمپرسورهای سیلندر پیستونی هوای فشرده است که توانایی تولید فشار از 10 تا 40 بار را دارد و به دلیل مصرف زیاد این مدل کمپرسور در صنایع تولید ظروف PET و صنعت پلاستیک، به کمپرسور PET نیز شناخته می شود. در کمپرسورهای فشار قوی 40 بار، معمولا عملیات فشرده سازی هوا پس از مکش در 2، 3 و 4 مرحله انجام می گیرد.

کمپرسور 40 بار

برای کارکرد بهتر کمپرسور فشارقوی، پس از فشرده سازی هوا در کمپرسور و در زمان خروج باد، با استفاده از تله آبگیر، رطوبت موجود در هوا تا حدودی کاهش می یابد و سپس به مخزن فشار قوی وارد می شود، هوای فشرده پس از خروج از مخزن به میکرو فیلتر اولیه یا پرفیلتر وارد شده و تا حدودی از آلودگی های موجود در آن می کاهد.

پس از این مرحله، هوای فشرده شده وارد درایر فشار قوی می شود و پس از حذف کامل رطوبت، به میکروفیلتر ثانویه وارد می شود تا تمام ذرات ناخالصی تا 0.01 میکرون از آن حذف شود و برای مصرف آماده گردد. در صنایع داروسازی و لاستیک سازی بعد از میکروفیلتر ثانویه، میکروفیلتر کربنی هم برای گرفتن بوی نامطبوع قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسورهای اسکرو

مشخصات فنی کمپرسور فشارقوی 40 بار

فشرده سازی در 2 و 3 مرحله

توانایی تولید فشار از 10 تا 40 بار

قابلیت نصب روی شاسی و مخزن

نوع خنک کاری از نوع هوا خنک و یا آب خنک

استفاده از یاتاقان های کاملا استاندارد و مرغوب

ظرفیت هوادهی از 500 لیتر در دقیقه تا 2500 لیتر در دقیقه

جنس سیلندر و سر سیلندر از چدن خاکستری مجهز به پره های خنک کننده آلومینیومی

مورد استفاده در خط تولید بطری PET، تست شیرآلات گازی و پنوماتیکی و استارت دیزل ژنراتور و موتور کشتی

مزایای کمپرسور فشارقوی 40 بار

عمر طولانی

دارای تابلو برق

سر و صدای کم

طراحی کامپکت

راندمان و قدرت بالا

کمپرسور باد 40 بار

دارای سیستم افتر کولر

مورد استفاده در صنایع گوناگون

توانایی کارکرد در زمان های طولانی

استفاده از الکتروموتور های با برندهای مطرح اروپایی

سهولت در تعمیر و نگهداری و تامین قطعات یدکی کمپرسور

متریال اولیه با کیفیت و کاملا مناسب با کارکرد در شرایط سخت

بیشتر بخوانید: کمپرسور آتش نشانی فوم هوای فشرده

کمپرسور فشار قوی چیست؟

در بسیار از کارگاه ها  کارخانه ها و صنایع از هوای فشرده برای تبدیل انرژی و افزایش کارایی و پیشبرد کار استفاده می شود. اکثر مشاغل مانند آتش نشانی، دندانپزشکی، صنایع مختلف پتروشیمی، کشتیرانی، مواد غذایی و غیره نیاز به هوای متراکم و فشرده نیاز دارند. 

کمپرسور فشار قوی مدل پیشرفته ای از کمپرسور های پیستونی است و بر خلاف کمپرسور های معمولی که محدوده تولید فشار بین 8 تا 10 بار می باشد، در کمپرسور های فشار قوی به واسطه فشرده سازی 2 تا 4 مرحله ای امکان ایجاد فشار چندین برابر بین20 تا 1000 بار وجود دارد. بنا بر تعریف ، در کاربرد هایی که فشار بالای 20 بار و هوادهی بین 600 تا 2000 لیتر بر دقیقه مورد نیاز باشد کمپرسور های فشار قوی کاربرد خواهند داشت.

مکانیزم عملکرد کمپرسور فشار قوی به این صورت می باشد که ابتدا هوای محیط به درون هوا ساز مکیده می شود، پس از فشرده سازی وارد مخزن ذخیره هوای فشار قوی شده و مقداری از کندانس هوا ته نشین می گردد. درمرحله بعد هوای فشرده شده وارد تله آبگیر (Water Separator) مخصوص هوای فشرده می شود و حدود 40 درصد از رطوبت هوا از آن جدا می گردد.

سپس به فیلتر اولیه وارد و ذرات غبار موجود در آن به اندازه 2 میکرون جذب می گردد، در این مرحله، هوای پاک با خلوص بالا وارد درایر تبریدی م ود و تمام رطوبت و کندانس باقی مانده از آن جدا شده و در آخر هوای فشرده شده توسط میکروفیلتر ثانویه که مخصوص هوای فشار قوی است به اندازه 0.01 میکرون فیلتراسیون می شود تا هوای خشک و کاملا پاک برای مصرف آماده شود.

بیشتر بخوانید: قطعات یدکی کمپرسور

کمپرسورهای فشار قوی توانایی فشرده سازی هوا، نیتروژن، گاز طبیعی، هیدروژن، دی اکسید کربن، مونو اکسید کربن، هلیوم و غیره را دارند.

بیشترین کاربرد این کمپرسور ها در مواردی چون تامین هوای تنفسی غواصی، آتشنشانی و امداد و نجات،  پـیـنت بـال،  صنایع نظامـــی و .... می‌باشد. این کمپرسورها به گروه های زیر تقسیم می شوند:

1- کمپرسور تک استج پیستونی با قابلیت فشرده سازی گاز تا فشار حدودا ۱۰ بار

2- کمپرسور دو استج پیستونی با توان فشرده سازی گاز تا فشار حدودا ۶۸ بار

3- کمپرسورهای چند استیج (کمپرسورهای فشار قوی) ترکیبی سه، چهار ، پنج استیج که توان فشرده سازی هوا بیش از ۶۸ بار را دارند.

بیشتر بخوانید: قطعات یدکی کمپرسور باد

همچنین می توان آنها را طبق طرح و اصل کار طبقه بندی کرد:

کمپرسور تک مرحله ای (Single-stage)

کمپرسور متقابل دو مرحله ای (Two-stage)

کمپرسور مرکب

کمپرسور دوار پیچ

کمپرسور توربو

کمپرسور گریز از مرکز

انواع کمپرسور صنعتی

کمپرسورهای دینامیکی در دو نوع جریان شعاعی و جریان محوری هستند. انواع جریان شعاعی، پره‌های شعاعی دارند و از نیروهای گریز از مرکز برای جابه‌جایی هوا استفاده می‌کنند. در مقابل کمپرسور جریان محوری پره‌های ثابت و متحرک دارند.

هوا یا گاز به شکل محوری دور محور گردان کمپرسور حرکت می‌کند. کمپرسورهای رفت‌وبرگشتی، دوار و دیافراگمی از انواع جابه‌جایی مثبت هستند و بیشتر کارگاهها و صنایع از نوع رفت‌وبرگشتی یا پیستونی استفاده می‌کنند. خود کمپرسور پیستونی یا رفت‌وبرگشتی انواع مختلفی دارد که می‌تواند ثابت و قابل حمل باشد. انتخاب نوع کمپرسور به شرایط کارگاه بستگی دارد.

کمپرسور باد

در صورتی که بخواید در کارگاه‌های تجاری و منزل از کمپرسور رفت‌وبرگشتی استفاده کنید، می‌توانید نوع کمپرسور رفت‌وبرگشتی با 5/1 اسب‌بخار را تهیه نمایید. کارگاه‌های صنعتی و نفتی هم به دستگاه‌های بزرگ‌تر نیاز دارند.

علاوه‌بر این‌ها کمپرسورهای دوار نیز تولید می شوند که می‌توانند به صورت پیوسته کار کنند. کمپرسورهای روتاری در گروه‌ دستگاه‌های برودتی قرار می‌گیرند و گازها را فشرده می‌کنند. ارتعاشات کم، آلودگی صوتی کم، بازدهی بالا و جریان یکنواخت از مزایای کمپرسورهای روتاری هستند.