☑تعمیر کمپرسور پینت بال | 09113913241

☑تعمیر کمپرسور پینت بال | 09113913241

کمپرسور ها براساس نیاز و کاربردشان در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند و با توجه به نحوه کارکرد به سه نوع کمپرسورهای پیستونی، دوار و گریز از مرکز تقسیم می شوند.

تعمیر کمپرسور پینت بال 

کمپرسور چیست؟

کمپرسور ها براساس نیاز و کاربردشان در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند و با توجه به نحوه کارکرد به سه نوع کمپرسورهای پیستونی، دوار و گریز از مرکز تقسیم می شوند. کمپرسورهای برای ایجاد نیروی مکش لازم برای مکیدن گاز مبرّد از اواپراتور، متراکم کردن گاز و سپس فرستادن آن به کندانسور کاربرد دارند که در فرایند گاز به مایع تبدیل می شود.

مکندگی کمپرسور، گاز را از سمت فشار ضعیف به سمت فشار قوی منتقل می کند، حجم گازی که باید متراکم شود براساس میزان جابه جایی پیستون کمپرسور خواهد بود.

تعمیر کمپرسور پینت بال

کمپرسور فشار قوی چیست؟

کمپرسور باد فشار قوی مدل قوی تر و پیشرفته تری نسبت به کمپرسور های سیلندر پیستونی هواست. بر خلاف کمپرسور های معمولی که محدوده تولید فشار در آنها بین 6 تا 12 بار است، در کمپرسور هوای فشرده به دلیل فشرده سازی 2 تا 4 مرحله ای و وجود سیلندر و پیستون قوی تر، ایجاد فشار چندین برابر نسبت به حد نرمال 20 بار تا 350 بار امکان پذیر است. فشار بالای 20 بار و رنج هوادهی بین 100 تا 2000 لیتر بر دقیقه توسط کمپرسور های فشار قوی یا دستگاه باد فشار قوی قابل تولید است.

بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ باد

کمپرسور فشاری قوی ابتدا هوای محیط به درون هواساز مکیده می مکد، هوا پس از فشرده سازی وارد مخزن ذخیره هوای فشار قوی می شود و مقداری از کندانس هوا ته نشین می گردد. درمرحله بعدی هوای فشرده شده وارد تله آبگیر (water separator) مخصوص هوای فشرده شده و حدود 40 درصد از رطوبت از آن جدا می شود.

سپس به فیلتر اولیه وارد و ذرات غبار موجود در آن به اندازه 2 میکرون جذب می گردد، حال هوای پاک با خلوص بالا وارد درایر تبریدی می گردد و تمام رطوبت و کندانس باقی مانده از آن جدا می شود و در آخر هوای فشرده شده توسط میکرو فیلتر ثانویه که مخصوص هوای فشار قوی است به اندازه 0. 01 میکرون فیلتراسیون می گردد تا هوای خشک و کاملا پاک برای مصرف فراهم شود. کمپرسور فشار قوی توانایی فشرده سازی هوا، نیتروژن، گاز طبیعی، هیدروژن، دی اکسید کربن، مونو اکسید کربن، هلیوم و.. را دارد.

کمپرسور پینت بال چیست؟

برای استفاده از تفنگ پینت بال به هوای فشرده در فشار بالا نیاز است که از کمپرسور پینت بال استفاده می شود. در کمپرسور فشار قوی پینت بال، هوای بیرون پس از مکیده شدن تا حدود 350 بار افزایش فشار پیدا می کند. تمامی کمپرسور هایی که در پینت بال استفاده می شود فشار 310 بار است و تفاوتی که در گرانی و ارزان بودن قیمت کمپرسور پینت بال تاثیر است، ظرفیت تولید هوای آن می باشد.

بیشتر بخوانید: لباس غواصی مخصوص آب های سرد

بهترین سایز کمپرسور پینت بال

اندازه یا ظرفیت کمپرسور پینت بال ب سرعت پر شدن مخزن تعبیه شده وابسته است، بنابراین اگر نیاز مجموعه پرکردن مخزن با سرعت بالا باشد، حتما باید از کمپرسور پینت بال با ظرفیت بیشتر استفاده شود و در صورتی که سرعت پر شدن مخزن اهمیتی نداشت باشد از کمپرسور پینت بال با ظرفیت پایین تر که قیمت و استهلاک بسیار پایین تری دارد می توان استفاده نمود.

کمپرسور پینت بال

علت استفاده از میکرو فیلتر و درایر در پمپ باد فشار قوی

در تمامی کمپرسورهای هوای فشرده، برای روانکاری سطح سیلندر و پیستون و قطعات داخلی از روغن استفاده می شود ولی پس از روشن شدن کمپرسور به علت اصطکاکی که بین قطعات ایجاد می شود، دما به شدت افزایش خواهد یافت و همین افزایش دما موجب تبخیر روغن خواهد شد.

از طرفی آلودگی هایی که در هوای محیط به همراه هوای ورودی به کمپرسور وارد شده همراه با روغن و گرد و غبار از خروجی مخزن خارج می گردد که برای جلوگیری از ورود این آلودگی ها به محصولات نهایی مانند بطری های PET لازم است از میکروفیلتر های اولیه و ثانویه ویژه کمپرسور باد فشار قوی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: کمپرسور تنفسی آلمانی

به غیر از آلودگی های موجود در هوای فشرده، همیشه هوای محیط دارای مقادیری رطوبت است که در هنگام تولید بطری PET باعث کدر شدن آن می شود. برای جلوگیری از این مشکل و تولید بطری کاملا شفاف بهتر است از درایر و تله آبگیر مناسب کمپرسور باد فشار بالا استفاده شود تا رطوبت را تا حد امکان از هوای تولید شده حذف نماید.

کمپرسور باد پینت بال

کمپرسور فشار قوی مورد استفاده در پینت بال باید فشار بسیار بالایی را ایجاد کند، برای این منظور اکثر کمپرسورهای پینت بال از نوع پیستونی رفت و برگشتی است. معمولا فشرده سازی روی هوا تا ۴ مرحله انجام می گیرد. کمپرسور پینت بال ۴ مرحله ای یعنی ۴ سیلندر/پیستون برای فشرده سازی هوا وجود دارد.

پیستون ها این مراحل را پشت سرهم انجام می دهند و پیستون هوا را به فشار بالاتری می رساند. انرژی کمپرسور با منبع الکتریکی یا با موتور احتراق تأمین می شود.

کمپرسورهای پینت بال معمولا همان کمپرسورهای غواصی هستند، اما فیلترهای ایجادکننده هوای قابل تنفس را ندارند چون چنین چیزی برای پینت بال مورد نیاز نیست.

بیشتر بخوانید: کمپرسور اسکرو

ظرفیت کمپرسور پینت بال

در زمان انتخاب کمپرسور مورد نیاز باید به دو نکته توجه کنید: فشار و جریان هوا. فشار مورد نیاز ثابت است و ۴۵۰۰ یا ۵۰۰۰ پوند بر اینچ مربع است، که حدودا معادل ۳۱۰ بار می باشد.

موضوع دیگر حداکثر ظرفیت و جریان هوا است یعنی مقدار هوایی که کمپرسور می تواند در هر دقیقه فشرده کند.

کمپرسور

کمپرسورهای کوچک و بزرگ می توانند فشار یکسان ۴۵۰۰ نیوتون بر اینچ مربع فراهم کنند اما تفاوت عمده این دو در جریان هوا یا ظرفیت است.

کمپرسور بزرگ در مقایسه با کمپرسور کوچک می تواند هوای بیشتری را در دقیقه فشرده نماید و در نتیجه سیلندرهای کمپرسور در مدت زمان کوتاه تری پر می شود.

اندازه کمپرسور به سرعت پر کردن مخزنهای دستگاه بستگی دارد. می توان کمپرسور هوایی ارزان و کوچک خریداری نمود که تمام شب کار کند و  سیلندرهای ذخیره سازی را پر کند و یا کمپرسوری گران و بزرگ انتخاب نمود و در عرض یک ساعت آن را پر کرد.