✅تعمیرات کمپرسورهای برودتی 09113913241

✅تعمیرات کمپرسورهای برودتی 09113913241

کمپرسورهای برودتی بالابردن فشار، دما و سطح انرژی استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از کمپرسورهای برودتی به میزان زیادی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد و در شرایط سخت عملکرد خوبی ارائه دهد.

تعمیرات کمپرسورهای برودتی

کمپرسورهای برودتی بالابردن فشار، دما و سطح انرژی استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از کمپرسورهای برودتی به میزان زیادی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد و در شرایط سخت عملکرد خوبی ارائه دهد. 

تعمیرات کمپرسورهای برودتی

کمپرسورهای برودتی در بسیاری از سیستم‌های تبریدی مانند چیلر و سردخانه استفاده می‌شوند و  یک سیکل فشرده‌سازی را به میزان زیادی بهبود خواهد داد. چیلرهای تراکمی و سردخانه از چهار قسمت اصلی کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور تشکیل شده است. کمپرسور برودتی در این سیکل فریون، به عنوان مرکز سیستم، در کیفیت فرآیند سرماسازی نقش مهمی دارد.  

بیشتر بخوانید: تعمیر کمپرسورهای فشار ضعیف دبی بالا(حجم بالا)

انواع کمپرسور برودتی

کمپرسورهای برودتی بر اساس نوع و کارکرد؛ به دسته‌های مختلفی تقسیم‌ بندی شده که هریک دارای ویژگی‌های خاصی هستند که در ادامه به معرفی چند مدل رایج آنها می پردازیم.

کمپرسورهای برودتی پیستونی

کمپرسورهای برودتی پیستونی، ساده‌ترین و رایج‌ترین نوع کمپرسورهای برودتی هستند و کارکرد آنها بر اساس یک پیستون مخصوص است. این کمپرسورها در انواع پیکربندی‌ها و اندازه‌های مختلف به بازار عرضه می شوند. خرید کمپرسورهای برودتی پیستونی از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است و نگهداری از آنها نیازمند روانکاری و روغن‌کاری مداوم می باشد. در این محصولات از یک پیستون و میل‌لنگ برای انتقال گازهایی با فشار بالا استفاده شده است.

کمپرسورهای هرمتیک

یکی از  ویژگی‌های مهم این کمپرسورهای برودتی این است که موتور و کمپرسور در داخل یک پوشش هرمتیک به یکدیگر جوش داده  که باعث عملکرد بهینه این محصولات شده است. معمولا این کمپرسورها را نمی‌توان برای تعمیر باز کرد و همین عامل باعث قیمت پایین آنها شده است.

بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ های واتر بلاست

کمپرسورهای نیمه هرمتیک

یک کمپرسور برودتی نیمه هرمتیک دارای طراحی هرمتیک کمپرسورهای برودتی و مزایای کمپرسورهای باز یا open است. این نوع کمپرسورها ویژگی‌های مثبت کمپرسورهای هرمتیک را دارند و البته قابل باز کردن هستند. برای کنترل حرارتی بهتر این محصولات می‌توان از یک سیستم خنک‌کننده مایع به‌صورت مستقیم روی بدنه این کمپرسورها استفاده نمود.

کمپرسور برودتی

کمپرسورهای اسکرو

کمپرسور های اسکرو دارای یک یا دو پیچ به‌صورت مارپیچ هستند که با سرعت بالا می‌چرخند و گاز را فشرده می‌کنند. در این کمپرسورها سیستم‌های خنک کاری و روانکاری بسیار بااهمیت هستند. روغن‌کاری نادرست می‌تواند آسیب زیادی به این کمپرسورها وارد کند.

ابعاد این محصولات نسبت به کمپرسورهای پیستونی بزرگتر است و برای نصب آنها فضای زیادی لازم است. این کمپرسورها سروصدای زیادی دارند؛ ولی روغن‌کاری مناسب می‌تواند این سروصدا را کمتر کند. کمپرسور های اسکرو برودتی بیشتر بر روی چیلر های تراکمی با تناژ بالا استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر انواع واتر جت در صنایع نفتی و دریایی 

کمپرسورهای Open یا باز

در کمپرسورهای Open، کمپرسور و موتور کاملا مجزا هستند و می توان از موتورهای الکتریکی، موتورهای دیزلی و موتورهای گازی استفاده نمود. تمامی قطعات این محصولات برای تعمیر کاملا در دسترس قرار دارد و شما مشکل خاصی برای خرید این قطعات وجود ندارد.

مشکلات رایج کمپرسورهای برودتی

سروصدای زیاد کمپرسور برودتی

یکی دیگر از مشکلات رایج کمپرسورهای برودتی؛ تولید سر و صدای زیاد توسط کمپرسور است. البته این مشکل معمولا در دستگاه‌های قدیمی بوجود می آید و کمپرسورهای برودتی جدید تقریبا بدون صدا یا با صدای کم کار می‌کنند. در هر صورت، اگر کمپرسور برودتی شروع به سروصدا کرد چند مورد را بررسی کنید.

یکی از دلایل سروصدای زیاد مشکل فن کمپرسور است. 

فشار بیش از اندازه گاز عامل دیگر خرابی و سروصدای زیاد کمپرسور است. 

اگر این موارد باعث سروصدای زیاد کمپرسور نبود، دراسرع‌ وقت به یک متخصص و تعمیرگاه حرفه‌ای مراجعه نمایید.

بیش از حد گرم‌شدن کمپرسور برودتی

یکی از مشکلات رایج در کمپرسورهای برودتی؛ مسئله گرم‌شدن بیش از حد این کمپرسورها است. از جمله دلایل ایجاد این موضوع می‌توان چند مورد اشاره نمود.

شکستن سوپاپ دیسشارژ

خوردگی دیواره‌های سیلندر یا خوردگی بوش‌ها و شاتون‌ها 

گاهی اوقات نیز این مشکل در اثر عوامل تخصصی دیگری است و باید تعمیر بوسیله یک تعمیرکار حرفه‌ای و باتجربه انجام شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسورهای فشار قوی

فن کمپرسور برودتی کار نمی‌کند

یک کمپرسور به سیستم خنک‌کننده نیاز دارد تا بتواند از گرم‌شدن بیش از حد جلوگیری کند. اگر فن دستگاه خراب شود، شروع به تولید صداهای غیرعادی خواهد کرد. در بیشتر موارد باید فن دستگاه را تعویض کرد.

تعمیر کمپرسور برودتی سردخانه فریونی

بخشی از تعمیر کمپرسور برودتی شامل کمپرسور های سردخانه ها است. سردخانه ها از لحاظ دمای کاری به زیر صفر و بالای صفر تقسیم شده اند.

کمپرسور سردخانه به 2 مدل تک مرحله ای و دومرحله ای (دابل استیج) تقسیم می شود. کمپرسور دابل استیج برای سرمای منفی 40 استفاده می شود که اسم این سردخانه، تونل انجماد است. در سردخانه ها از کمپرسور روتاری ( اسکرو , اسکرال , سانتریفیوژ ) استفاده نمی شود و کمپرسور کوپلند DWM  و بیتزر جزء پر مصرف ترین کمپرسورهاست.

تعمیر کمپرسور برودتی چیلر تراکمی

از چیلر تراکمی به عنوان ماشین سرماساز استفاده می شود و چیلری که با کمپرسور ایجاد سرما می کند، چیلر تراکمی می گویند. کمپرسور دارای قطعاتی مکانیکی است که باید توسط روغن روانکاری شود. هم در کمپرسور پیستونی و هم در کمپرسور اسکرو و اسکرال، روغن با فریون در حال ترکیب است و همیشه کمپرسور دارای حجم معینی روغن است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسورهای فشار قوی صنایع

کمپرسورها در حالت عادی صدای مشخصی دارند و اگر چیلر دارای شاسی مناسب و لوله کشی استانداردی باشد، نباید کمپرسور دچار لرزش غیر عادی شود ، پس وجود صدای غیر طبیعی و لرزش به معنی آسیب قطعات داخلی آن است. همچنین عدم طراحی مناسب کمپرسور برای چیلر می تواند خرابی را افزایش دهد.

کمپرسور

خرابی کمپرسور چیلر تراکمی به عوامل مختلفی بستگی دارد، این خرابی می تواند از قسمت سیم پیچ و مکانیکال باشد و گاهی دو قسمت کمپرسور آسیب می بیند و نیاز به تعمیرات اساسی دارد؛ یکی از مواردی که باعث نیاز به تعمیر کمپرسور برودتی دارد، قسمت الکتریکی کمپرسور است که معمولا بر اثر دوفاز شدن کنتاکتور رخ می دهد.

مورد بعدی نشتی روغن و یا فرار روغن است، بدون روانکاری روغن، اصطکاک و ساییدگی پیش خواهد آمد که در نتیجه سیم پیچ داغ می شود باعث سوختن سیم پیچ می شود. پس از تعویض سیم پیچ، حتما باید ایرادات مکانیکی که باعث گیرپاچ شده را شناسایی و تعویض و تعمیر نمود.