تعمیر پمپ های واتر بلاست 09113913241 - کاسپین

تعمیر پمپ های واتر بلاست 09113913241 - کاسپین

حذف لایه های قدیمی رنگ و زنگ زدگی از تجهیزات صنعتی کاری دشوار و هزینه بر است.

تعمیر پمپ های واتر بلاست

حذف لایه های قدیمی رنگ و زنگ زدگی از تجهیزات صنعتی کاری دشوار و هزینه بر است. سندبلاست؛ یکی از روش های پاکسازی آلودگی ها، زنگ زدگی ها و رسوبات از روی سطوح فلزی و غیر فلزی است که با فشار هوا، مواد ساینده را روی سطوح پاشیده می شود و آلودگی ها را از سطح جدا می کند.

به دلیل تولید گرد و غبار زیاد در روش سندبلاست، روش وت بلاست مورد استفاده بیشتری دارد، در این روش به وسیله ترکیب آب با مواد ساینده، از تولید گرد و غبار جلوگیری می شود.

تعمیر پمپ های واتر بلاست

در این روش، مواد ساینده پس از مخلوط شدن با آب به وسیله یک پمپ مخصوص، با کمک هوای فشرده و یا برخی سیستم های ویل بلاست به جسم مورد نظر برخورد می کنند.

در این تکنیک از آب استفاده می شود و گرد و غباری که به دلیل برخورد مواد ساینده به سطح مورد نظر به وجود می آید، در روش وت بلاست، مشاهده نمی شود که یکی از مزیت های اصلی این روش به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: تعمیر انواع واتر جت در صنایع نفتی و دریایی

سندبلاست خشک چیست؟

در عملیات سندبلاست، شن و ماسه های مخصوصی که به آن ها ساینده گفته می شود، با فشار هوا بر روی سطوح دارای آلودگی، زنگ زدگی و غیره پاشیده می شود تا سطوح کاملاً پاک شوند و برای انجام عملیات رنگ کاری آماده شوند. در این روش، فرآیند سندبلاست با گرد و غبار بسیاری همراه است و سندبلاست خشک نامیده می شود.

مزیت های استفاده از روش واتر بلاست 

عدم آلودگی محیط زیست

کاهش هزینه ها

سرعت، دقت و کیفیت بالا

ایجاد حرارت کمتر به دلیل نقش آب در کاهش اصطکاک

تولید صدای کم تر

سهولت بیشتر برای جمع آوری و استفاده مجدد از مواد ساینده

بدون نیاز به مواد شیمیایی

کاهش میزان مصرف مواد ساینده به دلیل بهره‌گیری از جریان آب پرفشار

عدم تولید آلودگی برای اوپراتورها

ایجاد سطح هموارتر و مناسب‌تر بعلت نقش آب بعنوان ضربه‌گیر ساینده ها

 پمپ واتر بلاست

کاربرد واتر بلاست 

واتر بلاست یا سندبلاست با آب، یک روش کارآمد برای انجام عملیات مختلف لایه برداری مانند رنگ بَری، پاک کردن ضدزنگ از سطوح زنگ زده، پاک کردن آلودگی ها از سطوح و مضرس کردن بتن(ایجاد سطحی ناصاف روی بتن است) است و در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، صنایع کشتیرانی و صنایع فولاد کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسورهای فشار قوی

واتر بلاست برای نماشویی ساختمان، بهسازی و ترمیم اسکلت و سازه‌ های فلزی، زنگ بری یا رنگ بری از جدار داخلی و خارجی انواع لوله ها، آماده سازی انواع سطوح برای رنگ آمیز و عایق کاری، آماده سازی سطح برای پوشش دهی، کف سازی بتن،  اجرای کفپوش اپوکسی و … استفاده می شود.

تعیین فشار مناسب برای واتر بلاست

از بین بردن زنگ زدگی و رنگ های قدیمی 500 بار

واتر بلاست تجهیزات صنعتی  250 بار

انجام واتر بلاست برای تجهیزات صنعتی بدون مواد ساینده 2500 بار

نما شویی ساختمان  200 بار

برداشتن رنگ و زنگ زدگی با واتر بلاست

رنگ های روغنی، پلاستیکی و سایر رنگ ها در برابر آب و مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارند، اما با گذشت زمان از کیفیت ها کم شده و نیاز به ترمیم، بازسازی و رنگ آمیزی دوباره احساس می شود.

برای بازسازی این سطوح، باید ابتدا رنگ های قدیمی و زنگ زدگی هایی که به مرور زمان روی سطوح ایجاد شده پاکسازی شود. این کار به روش های مختلفی قابل انجام است و بهترین روش، استفاده از روش سندبلاست با آب یا همان واتر بلاست است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسورهای فشار قوی صنایع

واتر بلاست بتن

سندبلاست کردن بتن با آب یا واتر بلاست کردن بتن با هدف دندانه دندانه کردن و خش دار کردن سطح بتن و در نتیجه نمایان شدن سنگدانه های آن انجام می شود. واتر بلاست کردن بتن جهت آماده سازی سطح، برای بتن ریزی مجدد و یا انجام عملیات بهسازی نمای ساختمان ها انجام می شود.

پاک کردن خط کشی های خیابان ها با واتر بلاست

خط کشی هایی که در سطح خیابان ها برای عابران پیاده یا محدوده های عبور و مرور وسایل نقلیه طراحی شده، پس از مدتی و بر اثر بارندگی، رفت و آمد ماشین ها، آلودگی و موارد دیگر کم رنگ و یا کثیف می شوند و لازم است پس از مدتی، این خط کشی ها پاک شود و خط کشی های جدیدی انجام شود.

بهترین روش برای حذف این خط کشی ها، استفاده از واتر بلاست است که بدون صرف هزینه زیاد و همچنین بدون آسیب به محیط زیست و از بین رفتن سطح مورد نظر، این کار قابل انجام می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسورهای پیستونی فشار قوی

حذف زنگ زدگی با روش واتر بلاست

سطح فلزات، زمانی که در مجاورت هوا و رطوبت قرار می گیرند، پس از مدتی دچار زنگ زدگی می شود. این زنگ زدگی در مرور زمان به تمام سطح فلز رسوخ نموده و باعث به وجود آمدن خسارت های جبران ناپذیر و خطرات ایمنی خواهد شد.

برای جلوگیری از بروز گسترش زنگ زدگی و بروز خسارت های مالی و خطرات احتمالی ایمنی، حذف زنگ زدگی از روی این سطوح الزامی است و استفاده از روش سندبلاست با آب یا واتر بلاست روش بسیار مناسبی خواهد بود.

کارگاه کاسپین

حذف رنگ از سطوح با واتر بلاست

برای حذف رنگ های قدیمی از سطوح بتنی، فلزی، سیمانی و دیگر سطوح سخت استفاده از روش سندبلاست با آب یا واتر بلاست، روش مناسبی است. سرعت، دقت و کیفیت بالا، از  جمله مزایای استفاده از واتر بلاست در این موارد می باشد.

با این روش جدا از حذف رنگ، سطح زیرین کاملاً سالم باقی می ماند. حذف رنگ با هدف ترمیم و پوشش دهی دوباره انجام می گیرد و سطح را برای این فرآیند آماده می سازد.

بیشتر بخوانید: انواع کمپرسورهای فشار قوی

استفاده از روش واتر بلاست همراه با نازل سندبلاست یک روش مناسب برای خش دار کردن سطح بتن است. فرآیند دانه دانه کردن یا خش دار کردن سطح بتن با واتر سندبلاست برای بتن های پیش تنیده، اسکله ها، دیواره سد ها و ستون پل ها استفاده می شود.