سیلندر تفنگ PCP | کارگاه کاسپین 09113913241

سیلندر تفنگ PCP | کارگاه کاسپین 09113913241

تفنگ پی سی پی نسل جديدتری از تفنگ های بادی فنری است، تفنگ های بادی فنر پيستون يا نيترو پيستون با هر بار مسلح كردن به صورت كمرشكن يا اهرم از بغل فنر فشرده مي شد

سیلندر تفنگ PCP 

تفنگ پی سی پی چيست؟ 

تفنگ پی سی پی نسل جديدتری از تفنگ های بادی فنری است، تفنگ های بادی فنر پيستون يا نيترو پيستون با هر بار مسلح كردن به صورت كمرشكن يا اهرم از بغل فنر فشرده مي شد و تيرانداز فقط يک ساچمه ميتوانست داخل تفنگ قرار بدهد و با شليک ماشه فنر آزاد شده و ساچمه شليک مي شد.

سیلندر تفنگ PCP

ولی مكانيزم تفنگ های پی سی پی متفاوت است و با هوای فشرده كه داخل سيلندر يا مخزن است و معمولا زير لوله ی تفنگ يا در قسمت قنداق تفنگ قرار دارد شليک مي كند، تفنگ های pcp دارای خشاب هستند كه با يک بار پر كردن مي توانيد فقط با هر گلنگدن شليک كنيد و مانند تفنگ های بادی لازم به خم كردن لوله ی تفنگ بادی برای شليک يک ساچمه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: رگولاتور غواصی

سيلندر تفنگ پی سی پی با تلمبه مخصوص تفنگ های پی سی پی يا با كپسول شارژ مي شود كه هر كدام مزيت خاص خود را دارد. شارژ با كپسول بسيار آسان است و با باز كردن شير كپسول پی سی پی به راحتی مي توان در عرض چند ثانيه سيلندر تفنگ را پر کرد و به سيلندر تفنگ به مرور زمان صدمه نمي رساند.

شارژ با تلمبه زمان بر و خسته ميكند ولی نسبت به كپسول قيمت پايين تری دارد. در زمان خريد تلمبه، دقت داشته باشید که تلمبه با كيفيتی خريداری نماييد تا رطوبت هوا را وارد سيلندر نكند زيرا اين عامل باعث فرسايش سيلندر تفنگ خواهد شد.

روی بسياری از تفنگ های پی سی پی مانومتر وجود دارد كه فشار داخل سيلندر تفنگ را نشان مي دهد، با پايين آمدن فشار باید سيلندر پر شود، سيلندر های تفنگ های پی سی پی بين 150 تا 350 بار است كه بستگی به نوع تفنگ و حجم سيلندر های تفنگ های pcp متفاوت است.

اكثر تفنگ های پی سی پی مانند تفنگ بادی مگسک ندارند و براي تيراندازی بايد روی تفنگ دوربين وصل شود. تفنگ pcp مانند تفنگ بادی لگد ندارد و بدون شوک است كه دقت تفنگ را هم بالا مي برد. بيشتر دوربين ها روی اين تفنگ ها قابل نصب است، زيرا در هنگام شليک داخل دوربين آسيب نمي رسد و دوربين از تنظيم خارج نمی شود.

لوله اكثر تفنگ های پی سی پی شرود است و در هنگام شليک صدای بسيار كمی دارد، اما اگر تفنگی صدای بيشتری داشته باشد مي توان روی لوله تفنگ سايلنسر يا صدا خفه كن نصب كرد كه در اینصورت صدای تفنگ را بالای 90 درصد كاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: رگلاتور آتش نشانی

افرادی كه دنبال قدرت بالا هستند تفنگ پی سی پی بهترين انتخاب است كه مناسب برای لانگ رنج زدن و شكار است. تفنگ های پی سی پی معمولا از 40 ژول به بالاست. اين نكته را به ياد داشته باشيد كه تنها قدرت مهم نيست، دقت از قدرت مهم تر است. 

سیلندر تفنگ

تفنگ های پی سی پی چگونه شارژ می شوند؟

در تفنگ پی سی پی  یک سیلندر تعبیه شده که بوسیله کپسول و یا تلمبه مخصوص این تفنگ‌ها شارژ می‌شود. شارژ کردن تفنگ های پی سی پی توسط کپسول بسیار آسان است. می‌توان با باز کردن شیر کپسول این تفنگ در عرض چند ثانیه سیلندر آن را شارژ کرد. اما با استفاده از تلمبه مخصوص سیلندر تفنگ پی سی پی، کار کمی خسته کننده و طولانی خواهد بود.

یکی دیگر از روش های شارژ تفنگ پی سی پی استفاده از کمپرسور است. کمپسور وسیله ای است که با کمک نیروی برق هوا را فشرده می‌کند. اگر هزینه شارژ کردن این نوع از سلاح برای شما اهمیت داشته باشد بهتر است از شارژ کردن با تلمبه مخصوص استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خزه زدایی زیر آبی

تلمبه مخصوص شارژ این تفنگ ها نباید رطوبت هوا را وارد سیلندر این تفنگ کند. زیرا در این صورت سیلندر تفنگ بر اثر هوا دچار فرسایش خواهد شد. معمولا سیلندرهای این تفنگ حدود 200 تا 250 بار است.

مزایا و معایب تفنگ گازی pcp

جمع و جور است

پس از شلیک لگد نمی زند

قدرت بالای تفنگ گازی pcp

دقت بالا در شلیک 

با گلوله های کالیبر بزرگ بسیار کارآمد است

برای شارژ مخزن تفنگ گازی pcp نیاز به انرژی بالایی ندارید

معایب تفنگ گازی pcp

به تجهیزات پشتیبانی نیاز دارد، از جمله مخزن آبگیر یا پمپ دستی یا مخزن فیبر کربن یا کمپرسور تفنگ فشار قوی PCP.

هزینه خرید تجهیزات پر کردن مخزن تفنگ گازی pcp  بسیار بالاست 

بیشتر بخوانید: بهترین کمپرسور CNG 

راهنمای خرید تفنگ گازی pcp

مهمترین نکته در خرید برای تیراندازان جدید کالیبر است. اگر به دنبال دقت هستید BB کمترین کارآیی را دارد و معمولا ارزان است. کالیبر .177 محبوب ترین و استاندارد بین المللی کالیبر تفنگ گازی برای تیراندازی با هدف رقابتی است. کیفیت و قیمت گلوله کالیبر .177بسیار متفاوت است. در خرید تفنگ گازیPCP باید هزینه مهمات را نیز در نظر داشته باشید.

سرعت شلیک با اسلحه بادی فوت بر ثانیه (fps) است که تفنگ بادی قادر به شلیک یک گلوله است و بسته به نوع ساچمه مورد استفاده متفاوت خواهد بود. تفنگ های بادی کوتاه با سرعت fps 350شروع می شوند. مدل های پیشرفته می توانند بیش از 1200 فریم بر ثانیه باشند. سرعت بالاتر به معنی پرتابه سریعتر است و چون گلوله هرچه بیشتر شروع به افتادن می کند، معمولاً دقت بیشتری دارد.

 تفنگ PCP

نحوه تولید نیرو در تفنگ های بادی نیز متفاوت می باشد. ساده ترینشان مدل های عملکرد پمپ یا بشکه شکست است که برای تولید فشار کافی به فعال سازی دستی و به طور کلی پنج یا بیشتر پمپ نیاز دارند که برای شلیک هدف حیاط خلوت مناسب است، اما اگر اولین شلیک از دست برود ممکن است آنچه را که هدف قرار داده اید فرار کند. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با پمپ CNG

تفنگ گازی pcp دارای یک مخزن هواست که با هوای فشرده پر می شود. این قابلیت انجام چندین شات را امکان پذیر می سازد و در بعضی از مدل ها کاملا خودکار است. پس از اتمام مخزن، باید برای پر کردن مجدد اقدام نمود.