✔خرید کمپرسور باد پرتابل 09113913241

✔خرید کمپرسور باد پرتابل 09113913241

کمپرسور ها، هوای فشرده تولید می کنند و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربردهای فراوانی در صنعت دارند.

خرید کمپرسور باد پرتابل

کمپرسور ها، هوای فشرده تولید می کنند و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربردهای فراوانی در صنعت دارند. کمپرسور باد صنعتی در ابعاد بزرگ و وزن بسیار زیاد و بصورت ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کمپرسورهای کوچک‌ قابل حمل نیز نیاز بود تا به راحتی بتوان آن‌ها را جابه‌جا کرد و در موارد مختلف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار داد. 

خرید کمپرسور باد پرتابل

کمپرسور هوا قابل حمل 

کمپرسور پرتابل یا کمپرسور های قابل حمل، یکی از انواع کمپرسور های باد است که به راحتی می توان آن را جابه‌جا کرد. از میان انواع پمپ های باد، کمپرسور باد پرتابل کوچک‌ترین ابعاد را دارد و با این مزیت، امکانات بسیاری را برای مصرف کننده آماده می سازد.

بیشتر بخوانید: خدمات کمپرسورهای اسکرو

کمپرسورهای قابل حمل بایک موتور دیزل و یا موتور الکتریکی بزرگ هدایت می‌شوند و می‌توان آن‌ها را بنا به نوع مصرف انتخاب نمود. اندازه‌ی موتور و ابعاد این کمپرسور به مقدار جریان هوا و میزان فشار آن بستگی دارد و معمولاً می‌تواند از ۷ تا ۱۲ بار فشار تولید کند.

مقدار هوای تولید شده توسط این کمپرسورها در هر دقیقه متفاوت است. ابعاد کمپرسور نیز به ابعاد وسایل بادی بستگی دارد. بیشتر ابزارهای بادی در ساخت و ساز و استفاده عمومی به حدود ۷ بار فشار هوا نیاز دارند، اما تفاوت نیز وجود دارد.

یک پمپ باد قابل حمل، باید قوی و قابل اطمینان باشد. این کمپرسورها بیشتر در محیط‌های باز استفاده می شود و در معرض گرد و غبار هستند. بنابراین وجود فیلترهای هوای با کیفیت در آن‌ها ضروری است. به علاوه، کمپرسورهای باد پرتابل، باید قابلیت کار در هر نوع شرایط هوایی بسیار سرد، مرطوب و یا ارتفاعات زیاد را داشته باشند.

کمپرسور باد پرتابل

اگر از کمپرسورهای پرتابل در محیط‌ هایی مثل پالایشگا‌ه‌های نفتی یا شیمیایی استفاده شود که در هوای آن مواد شیمیایی یا گازهای قابل اشتعال وجود داشته باشد، برای جلوگیری از وقوع حادثه، یک شیر خاموش کننده و جرقه‌گیر در کمپرسورها تعبیه شده است.

همچنین امکان دارد، موتور کمپرسور پرتابل گازهای قابل اشتعال را به داخل دستگاه بکشد، پس این احتمال وجود دارد که گازها داخل موتور مشتعل شده و ایجاد حادثه نماید. شیر خاموش کننده در منبع هوا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نموده و دستگاه را خاموش می کند.

بیشتر بخوانید: خدمات اتاق فشار غواصی

تمام ویژگی‌ها و شرایط ذکر شده برای موتور کمپرسور نیز وجود دارد. از موتورهای دیزل و یا الکتریکی برای هدایت کمپرسورهای پرتابل استفاده می‌شود. 

کمپرسور باد پرتابل

موتور یا با قرقره و تسمه و یا مستقیماً به خود کمپرسور وصل می‌شود و مانند یک اتومبیل، کمپرسور پرتابل نیز برای راه‌اندازی از استارت موتور استفاده می‌کند و سرعت آن بوسیله سیستم کنترل دستگاه کنترل می‌شود.

کمپرسورهای پرتابل معمولا نیاز به فشار خیلی زیاد ندارند ، در این دستگاه‌ها یک تنظیم کننده فشار وجود دارد که می‌تواند به تنظیم دقیق میزان فشار هوای لازم برای یک کار خاص کمک کند.

این سیستم دارای دو فشار سنج می باشد، یکی قبل از تنظیم کننده‌ی فشار مخزن و دیگری بعد از مخزن ذخیره‌سازی. تنظیم کننده‌ی تانک، فشار را در مسیر هوا یا شیلنگ نگه می‌دارد و مقدار مناسب فشار هوا را تخلیه می‌کند.

هنگامی که کمپرسور خاموش می شود، هوای تحت فشار در سیلندر باقی می‌ماند. دستگاه دارای دریچه‌ی تخلیه کننده‌ای است که هوای تحت فشار را درون لوله‌ی تخلیه منتقل می‌کند، این دریچه  را فشار شکن می نامیم. در صورتی که سوئیچ فشار نتواند کمپرسور هوا را خاموش کند، یک شیر ایمنی برای تخلیه‌ی فشار اضافی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات کمپرسورهای برودتی

۵ ویژگی کمپرسور پرتابل

1.سیستم گرم‌ کننده‌ی مجدد برای گرم کردن هوای خنک شده، برای جلوگیری از مشکلاتی که با وجود رطوبت پیش خواهد آمد.

2.رطوبت‌گیر، فیلترهای گرد و غبار، فیلتر روغن، آب و بخار، با توجه به کیفیت هوای فشرده شده‌ی مورد نیاز

3.فیلتر ورودی قوی برای محیط‌های باز پر گرد و غبار

4.سیستم مخصوص بهره‌برداری در مناطق سرد 

5.دارای سیستم خنک کننده برای خنک کردن موتور دستگاه

تقسیم بندی کمپرسور باد قابل حمل

1-کمپرسور باد پیستونی

این مدل کمپرسور در صنایع تولیدی و صنعتی اغلب از نوع پیستونی استفاده می‌شود. کوچک‌ترین کمپرسورهای پیستونی با ظرفیت ۲۵ و ۵۰ لیتر تولید می شوند. بالاترین میزان فشار کمپرسورهای پیستونی، بین ۸ تا ۱۰ بار است. از جمله این کمپرسور ها می توان مدل های تسمه ای و سیلندری یا کوبل را نام برد.

بیشتر بخوانید: تعمیر کمپرسورهای فشار ضعیف دبی بالا(حجم بالا)

2-کمپرسور باد هرمتیک یا یخچالی

این کمپرسور ها دارای مخزن ۱۰ الی ۱۰۰۰ لیتری هستند. کمپرسور های هرمتیک بدون صدا هستند و از حجم مخزن ۱۰ لیتر تا ۵۰ لیتر را یک نفر می تواند به تنهایی بلند کند و تا ۱۰۰۰ لیتر را به وسیله چرخ هایی که در زیر مخزن وجود دارد، جابه جا نماید. دور موتور این پمپ باد قابل حمل ۳۰۰۰ دور است که قدرت فوق العاده ای را تولید می کند.این مدل کمپرسور باد در گروه کمپرسور هوا قابل حمل قرار دارد.

3-کمپرسور باد اویل فری

جدیدترین مدل کمپرسور های باد، مدل oil free است. این کمپرسور باد کاملا بدون روغن و بدون صدا کار می کند. حجم مخزن این کمپرسور ها مانند مدل هرمتیک از 10 لیتر تا 1500 لیتر است. از مصارف خانگی تا مصارف صنعتی را می توان با این کمپرسور باد انجام داد. این مدل در دسته کمرسور باد قابل حمل قرار می گیرند. از حجم مخزن 10 لیتر تا 60 لیتر را یک نفر می تواند بلند کند و تا 1500 لیتر به وسیله چرخ های زیر مخزن، قابل جابه جایی است.

کمپرسور باد

انواع کمپرسور پرتابل

کمپرسورهای قابل حمل را با توجه به ساخت و شکل مخزن آن‌ها می‌توان دسته‌بندی نمود. این دستگاه‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. تولید کنندگان این دستگاه‌ها، مخازن آن‌ها را طوری طراحی می‌کنند که قابلیت حرکت و حمل آن‌ها فراهم شود.

کمپرسورهای پرتابل را بر اساس نحوه‌ی عملکرد می‌‌توان تقسیم بندی کرد؛ تقریباً در همه‌ی موارد، از نوع پیچ دوار این نوع کمپرسورها یعنی کمپرسور اسکرو پرتابل، استفاده می‌شود. این کمپرسور پرتابل دوار می‌تواند روغنی یا بدون روغن یا oil free باشد، معمولا نمونه‌های بدون روغن این نوع کمپرسور‌ها گران قیمت هستند و تنها برای موارد ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

می توان گفت ۹۰٪ از کمپرسورهای قابل حمل، از نوع کمپرسورهای دوار یا چرخشی تک مرحله‌ای تزریق شده با روغن هستند. نحوه‌ی عملکرد این نوع کمپرسورها تقریبا شبیه به کمپرسور پیچ دوار برقی ثابت است. تفاوت‌های جزئی آن‌ها معمولا در سیستم کنترل‌شان قابل مشاهده می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ های واتر بلاست

در دسته‌بندی دیگر، انواع کمپرسور پرتابل بر اساس نوع تغذیه‌ی آن‌ها به دو دسته‌ی الکتریکی و دیزلی قابل دسته بندی هستند. کمپرسور پرتابل الکتریکی با اتصال به برق، هوای فشرده‌ی مورد نیاز را تولید می‌کند. باتری این دستگاه‌ها قابل شارژ است و می‌توان‌ ساعت‌ها از آن استفاده کرد

کمپرسور پرتابل دیزلی، با استفاده از سوخت، هوای فشرده را تولید می کند و به دو دسته‌ی روغنی و بدون روغن تقسیم می‌شود. این دستگاه‌ها از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و می‌توان هر یک از آن‌ها را با توجه به نوع نیاز و مصرف تهیه نمود. از دیگر کاربردهای کمپرسور هوا پرتابل می‌توان به آچار های بادی، سمپاش‌ها و همچنین رنگ‌پاشی اشاره نمود.