فروش سیلندر هوا 09113913241 کارگاه کاسپین

فروش سیلندر هوا 09113913241 کارگاه کاسپین

سیلندر هوا که حاوی گاز پر شده است، در سایز های مختلف قابل تهیه و استفاده است.

فروش سیلندر هوا

سیلندر هوا که حاوی گاز پر شده است، در سایز های مختلف قابل تهیه و استفاده است. از جمله این اندازه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

2 لیتری

5 لیتری

10 لیتری

20 لیتری

30 لیتری

40 لیتری

50 لیتری

فروش سیلندر هوا

پر استفاده ترین سایز دو نوع 10 لیتری و 40 لیتری هستند. جنس سیلندرها باید از فولاد و کامپوزیت های قدرتمند باشد که به دلیل استحکام بدنه سیلندر از وزن بالایی برخوردار است. هوای موجود در سیلندر بسیار فشرده است تا بتواند حجم بیشتری از هوا را در خود حفظ کند.

بیشتر بخوانید: سیلندر تفنگ PCP

هر چه حجم هوای فشرده بیشتر باشد مدت زمان بیشتری امکان اکسیژن رسانی خواهد داشت. اما باید توجه داشت که این حجم از فشردگی هوا می تواند خطرناک باشد، چون سوراخ شدن یا ترکیدگی سیلندر پر به کاربر آسیب خواهد رساند.

گاز هوا ترکیبی از گازهایی است که جو نامیده می شود و از ترکیب  نیتروژن، اکسیژن، آرگون، دی اکسید کربن، بخار آب و مقدار کمتری از گازهای نجیب تشکیل شده است. گاز هوا، گازی بی رنگ، بی بو، غیر آتشزا و لازمه حیات است. کپسول گاز هوا با مقدار درصد اکسیژن بالا، غیر قایل اشتعال است و سرعت فرآیند سوختن را افزایش می دهد.

موارد مصرف هوای فشرده

گاز هوا یا همان هوای فشرده، برای تنفس، برای تسریع در فرآیند سوختن، در برشکاری ها، همچنین بعنوان یک گاز تعادل در بسیاری از مخلوط کالیبراسیون استفاده می شود. از هوای فشرده بعنوان یک اکسیدایزور برای آشکارسازهای یونیزاسیون شعله در آزمایشگاهها استفاده می شود. استفاده های کاربردی دیگر از گاز هوا شامل مخلوط پزشکی و هسته ای می باشد. 

همچنین هوای محیط می تواند بطور منظم برای انواع برنامه های کاربردی که در آن خلوص بالا نیاز نیست فشرده شود. شعله گاز هوا به همراه سوخت مناسب برای لحیم کاری نیز استفاده می شود. همچنین برای دریل، برش پلاسما و فرآیندهای متالوژیکی مانند ریخته گری و انفجار کوره کاربرد دارد. 

از دیگر موارد مصرف گاز هوا در تجهیزات دوار صنعتی، نیروی محرکه خودرو، سیستم های ترمز راه آهن، سیستم ترمز وسایل نقلیه جاده، غواصی، تنفس، اسلحه های بادی، تجهیزات سلاح ساچمه ای، تجهیزات پینت بال، تمیز کردن گرد و غبار در فضاهای کوچک می باشد.

بیشتر بخوانید: رگولاتور غواصی

استفاده از سیلندر هوا

از کپسول هوا در دو نوع بیمارستانی و صنعتی استفاده می شود که به اسم کپسول پزشکی نیز شناخته می شود.

استفاده از مخازن هوا در بیمارستان ها برای تنفس بیماران است. همچنین این محصول در بیماران با مشکل ریوی برای تنفس دائم یا ضروری برای منازل نیز خریداری میشود.

داشتن ماسک تنفسی بهمراه این محصول الزامی است. 

در صنعت از این سیلندر برای جوشکاری استفاده می شود. مخلوط شدن اکسیژن و پروپان باعث جوشکاری با سیم برنج خواهد شد.

یکی از جوشکاری هایی که زمان بر است ولی از قدرت بالایی برخوردار است و در صنایعی مانند ساخت جاکفشی های فلزی، رخت آویز جهش جوشکاری لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد کپسول آکواریوم است.

انواع گازهای تحت فشار

گازهای ذخیره شده در سیلندرها به سه گروه تقسیم می شوند:

گازهای مایع

گازهایی هستند که در دماهای معمولی زمانی که داخل سیلندر تحت فشار قرار می گیرند به مایع تبدیل می شوند، مانند دی اکسید کربن، پروپان، اکسید نیتروژن و آمونیاک خشک

سیلندر هوا

گازهای غیرمایع با گاز های فشار دائم

گازهایی هستند که در دماهای معمولی حتی در فشارهای بالا، به مایع تبدیل نمی شوند، مانند اکسیژن، هلیم و آرگون

بیشتر بخوانید: رگلاتور آتش نشانی

گاز محلول

تنها گاز محلول استیلن است که از نظر شیمیایی ناپایدار است و در فشار اتمسفر می تواند منفجر شود. این گاز در سیلندرها ذخیره و در فشار بالا استفاده می شود. پوشش داخلی این سیلندر از یک لایه متخلخل بی اثر مانند استون یا حلال مناسب دیگر اشباع شده است و با اضافه شدن گاز استیلن به سیلندر، استیلن در استون حل شده و باعث پایداری آن می شود.

گازها از نظر کاربرد

گازهای پزشکی و آزمایشگاهی

گازهایی مانند اکسیژن، نیتروژن و گازهای بیهوشی که در فشار Bar 137 ذخيره شده و استفاده می شود، درصد خلوص و نوع رگولاتور بسیار با اهمیت است.

گازهای صنعتی

انواع گازهایی که در صنعت کاربرد دارند و در رنج فشار Bar 230 – 175 ذخيزه و استفاده می شود.

گازهای ویژه 

گاز یا مخلوطی از گازها که در رنج فشار Bar 230 -175 ذخيزه و استفاده می شود.

انواع گازها

گازهای قابل اشتعال

گازهایی هستند که در صورت وجود اکسیژن در محیط و افزایش دما با وجود منابع جرقه، آتش گرفته و می سوزند، مانند پرویان، بوتان، استیلن 

گازهای آتشگیر

این نوع گازها نیازی به حرارت و جرقه ندارند و در صورت تماس با هوا به خودی خود و آنی مشتعل می شوند، مانند سیلان و فسفین.

بیشتر بخوانید: خزه زدایی زیر آبی

گازهای بی اثر

گازهایی که به اشتعال کمک نمی کنند و با یکدیگر نیز واکنش نمی دهند ولی بدلیل کاهش یا حذف اکسیژن از محیط، موجودات زنده توانایی زنده ماندن در این گازها را ندارند. این گازها از نظر تاثیر بر سلامتی جزء گازهای خفگی آور ساده به شمار می روند مانند ازت 

گازهای اکسید کننده

گازهایی هستند که به تنهایی خطری ندارند و بخودی خود نمی سوزند ولی به عمل سوختن کمک می کنند و حساس به هرگونه محرکی هستند، مانند اکسیژن و هوا

گازهای خورنده

گازهایی بسیار حساس هستند ، که با مواد دیگر واکنش می دهند و موجب فرسایش می شوند و ممکن است گازهای سمی نیز ایجاد کنند، مانند کلر، دی اکسید گوگرد 

گازهای سمی

گازهایی هستند که استنشاق آنها حتی در غلظت های پایین در حد ( PPM) موجب آسیب و یا مرگ خواهد شد، مانند مونوکسید کربن، کلر، آمونیاک 

کارگاه کاسپین

نکات ایمنی

کپسول گاز هوا، غیر قابل اشتعال و باعث تسریع در فرآیند سوختن است. برای استفاده از سیلندر گاز هوا حتما از تجهیزات تقلیل فشار استفاده نمایید و بعد از استفاده، باید شیر کپسول سریع بسته شود، هر بار پس از خالی شدن کپسول ممکن است در صورت تجزیه هوای فشرده مقداری نیتروژن اکساید در آن وجود داشته باشد. همچنین محیطی که در آن سیلندر گاز هوا قرار دارد باید دارای تهویه مناسب و بدور از هر گونه آلودگی باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین کمپرسور CNG 

هنگام خرید این محصول باید به این موارد توجه نمود:

حجم هوا

وزن و ابعاد سیلندر هوا

میزان مقاومت بدنه

نوع ماسک های قابل اتصال