کپسول شارژ تفنگ پی سی پی 09113913241 - هوای فشرده کاسپین

کپسول شارژ تفنگ پی سی پی 09113913241 - هوای فشرده کاسپین

کپسول های پی سی پی کپسول هایی استاندارد و بسیار ایمن هستند، دارای مقاومت بسیار بالا بوده و بادوام هستند.

کپسول شارژ تفنگ پی سی پی

کپسول های پی سی پی کپسول هایی استاندارد و بسیار ایمن هستند، دارای مقاومت بسیار بالا بوده و بادوام هستند. از این کپسول ها برای شارژ تفنگ های پی سی پی استفاده می‌شود. جنس بدنه این کپسول ها از آلومینیوم است و به همین دلیل وزن سبکی دارند و ایمنی آنها تضمین شده است. کپسول های پی سی پی استاندارد غیرانفجاری هستند. 

کپسول شارژ تفنگ پی سی پی

تفنگ های پی سی پی نمونه جدیدی از تفنگ های بادی هستند که برای شارژ آن از کپسول یا سیلندر پی سی پی استفاده می‌شود. شارژ کردن این تفنگ ها با کپسول بسیار راحت و آسان است. با باز کردن شیر کپسول این تفنگ در عرض چند ثانیه شارژ می‌شود، در عوض استفاده از تلمبه های مخصوص کپسول برای شارژ تفنگ طولانی و خسته کننده می باشد. از محبوب ترین روش های شارژ استفاده از کمپرسور است که با نیروی برق کار می‌کند و هوا را با فشار فشرده می‌کند. 

بیشتر بخوانید: فروش سیلندر هوا

مزایای شارژ کپسول پی سی پی

خیلی سریع تفنگ را در عرض 5 ثانیه شارژ می کند. 

بوسیله کمپرسور شارژ می‌شوند و به همین دلیل رطوبتی وارد مخزن ها نخواهد شد. کمپرسور ها دارای پیترهای خیلی قوی هستند که مانع از ورود رطوبت می‌شوند.

برای شارژ تفنگ هایی با فشارکاری بسیار مناسب هستند. 

بدنه این کپسول ها از جنس آلومینیوم است و در نتیجه وزن سبکی دارند که در این صورت حمل و نقل و جا به جایی آن نیز بسیار راحت است. 

انفجاری نیستند ولی هنگام خرید از استاندارد بودن کپسول اطمینان حاصل کنید و به برچسب روی کپسول توجه کنید. 

قیمت شارژ کپسول پی سی پی

قیمت شارژ کپسول پی سی پی به چند مورد بستگی دارد. از مهمترین مواردی که باعث افزایش یا کاهش قیمت کپسول ها می‌شود حجم کپسول است. این کپسول ها در حجم های ۳ لیتری، ۵لیتری، ۹لیتری، ۱۰ لیتری یا لیتر های دیگر تولید شده است. هرچقدر لیتر کپسول فزایش یابد قیمت کپسول نیز افزایش پیدا می‌کند.

کپسول شارژ تفنگ

کیفیت و ویژگی کپسول نیز در قیمت آن تاثیر دارد، به عنوان نمونه کپسولی که جنس بدنه آلومینیومی دارد و حمل و نقل آن راحت تر است نسبت به بقیه کپسول ها قیمت بیشتری خواهد داشت و یا قیمت کپسول با کیفیت و مطمئن در مقابل کپسول بی کیفیت و دست دوم قابل مقایسه نخواهد بود. 

از طرف دیگر هر برند و شرکت کپسول های خود را با قیمت متفاوتی وارد بازار می‌کند، توجه داشته باشید که قیمت نمی تواند تضمین کننده کیفیت کپسول باشد.

بیشتر بخوانید: سیلندر تفنگ PCP 

چند نکته درباره کپسول پی سی پی

استاندارد بودن کپسول و کیفیت آن هنگام خرید اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه کنید.

توجه داشته باشید در هنگام شارژ کپسول از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. نباید هیچ گونه بریدگی یا خراشی روی بدنه کپسول وجود داشته باشد، در غیر این صورت باید کپسول خود را تعویض کنید چون قابل شارژ نخواهد بود. 

از سوی دیگر خود کپسول ها محدودیت شارژ دارند و بعد از چندین بار شارژ باید کپسول تعویض شود، اما در صورت مراقبت صحیحی از کپسول، مدت زمان بیشتری می‌توان از کپسول استفاده کرد. 

شارژ تفنگ های پی سی پی راه های گوناگونی دارد، اما استفاده از کپسول هم آسان تر و سریع تر است.

این کپسول ها هیچ ضرری ندارند و آسیب رسان نیستند. 

کپسول های پی سی پی دارای حجم های گوناگون هستند که با توجه به نیاز خود می‌توانید آن را تهیه نمایید.

تفنگ پی سی پی چيست؟ 

تفنگ پی سی پی نسل جديدتری از تفنگ های بادی فنری است، تفنگ های بادی فنر پيستون يا نيترو پيستون با هر بار مسلح كردن به صورت كمرشكن يا اهرم از بغل فنر فشرده مي شد و تيرانداز فقط يک ساچمه ميتوانست داخل تفنگ قرار بدهد و با شليک ماشه فنر آزاد شده و ساچمه شليک مي شد.

ولی مكانيزم تفنگ های پی سی پی متفاوت است و با هوای فشرده كه داخل سيلندر يا مخزن است و معمولا زير لوله ی تفنگ يا در قسمت قنداق تفنگ قرار دارد شليک مي كند، تفنگ های pcp دارای خشاب هستند كه با يک بار پر كردن مي توانيد فقط با هر گلنگدن شليک كنيد و مانند تفنگ های بادی لازم به خم كردن لوله ی تفنگ بادی برای شليک يک ساچمه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: رگولاتور غواصی

سيلندر تفنگ پی سی پی با تلمبه مخصوص تفنگ های پی سی پی يا با كپسول شارژ مي شود كه هر كدام مزيت خاص خود را دارد. شارژ با كپسول بسيار آسان است و با باز كردن شير كپسول پی سی پی به راحتی مي توان در عرض چند ثانيه سيلندر تفنگ را پر کرد و به سيلندر تفنگ به مرور زمان صدمه نمي رساند.

شارژ با تلمبه زمان بر و خسته ميكند ولی نسبت به كپسول قيمت پايين تری دارد. در زمان خريد تلمبه، دقت داشته باشید که تلمبه با كيفيتی خريداری نماييد تا رطوبت هوا را وارد سيلندر نكند زيرا اين عامل باعث فرسايش سيلندر تفنگ خواهد شد.

روی بسياری از تفنگ های پی سی پی مانومتر وجود دارد كه فشار داخل سيلندر تفنگ را نشان مي دهد، با پايين آمدن فشار باید سيلندر پر شود، سيلندر های تفنگ های پی سی پی بين 150 تا 350 بار است كه بستگی به نوع تفنگ و حجم سيلندر های تفنگ های pcp متفاوت است.

 تفنگ پی سی پی

اكثر تفنگ های پی سی پی مانند تفنگ بادی مگسک ندارند و براي تيراندازی بايد روی تفنگ دوربين وصل شود. تفنگ pcp مانند تفنگ بادی لگد ندارد و بدون شوک است كه دقت تفنگ را هم بالا مي برد. بيشتر دوربين ها روی اين تفنگ ها قابل نصب است، زيرا در هنگام شليک داخل دوربين آسيب نمي رسد و دوربين از تنظيم خارج نمی شود.

بیشتر بخوانید: رگلاتور آتش نشانی

لوله اكثر تفنگ های پی سی پی شرود است و در هنگام شليک صدای بسيار كمی دارد، اما اگر تفنگی صدای بيشتری داشته باشد مي توان روی لوله تفنگ سايلنسر يا صدا خفه كن نصب كرد كه در اینصورت صدای تفنگ را بالای 90 درصد كاهش خواهد یافت.

افرادی كه دنبال قدرت بالا هستند تفنگ پی سی پی بهترين انتخاب است كه مناسب برای لانگ رنج زدن و شكار است. تفنگ های پی سی پی معمولا از 40 ژول به بالاست. اين نكته را به ياد داشته باشيد كه تنها قدرت مهم نيست، دقت از قدرت مهم تر است.