کمپرسور ‌هوای تنفسی 09113913241 | کارگاه گاسپین

کمپرسور ‌هوای تنفسی 09113913241 | کارگاه گاسپین

کمپرسور هوای تنفسی جزو تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلفی کاربرد دارند.

کمپرسور ‌هوای تنفسی

کمپرسور هوای تنفسی جزو تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلفی کاربرد دارند، از مهمترین آنها می توان به این موارد اشاره نمود:

کارخانه‌های خودروسازی، نیروگاه‌ها، کشتی‌ها، تولید، ساخت و سازها، جوشکاری،صافکاری و پر کردن کپسول های هوای تنفسی 

بعضی از کمپرسورها به صورت حرفه ای و تخصصی فقط برای موارد فوق کاربرد دارند.

کمپرسور ‌هوای تنفسی

از جنبه های مختلفی کمپرسور ها قابل دسته بندی هستند، اما رایج ترین این دسته بندی ها بر اساس نوع عملکردشان می باشد. از این مدل کمپرسورها برای تامین هوای پالایش شده تنفسی طبق استاندارد CE EN12021 و با فشار ۲۰۰ و ۳۰۰ بار استفاده می‌شود، ویژگی این کمپرسورها خاص چنین شرایطی است.

نحوه عملکرد این سیستم ها به صورت برقی یا موتوری است و ظرفیت‌های خروجی آن ها از 100 الی1300لیتر در دقیقه را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: کپسول شارژ تفنگ پی سی پی

كمپرسور هواي تنفسي چیست؟

کمپرسور هوا نیرو را با استفاده از موتور الکتریکی، موتور دیزل یا بنزین و غیره به انرژی بالقوه ذخیره شده در هوای تحت فشار تبدیل می کند و هوا را در مخزن ذخیره می کند و فشار را افزایش می دهد. وقتی فشار مخزن به حد مورد نیاز می رسد، کمپرسور هوا خاموش می شود.

از این مرحله به بعد هوای فشرده شده در مخزن نگه داشته می شود تا در موقع مناسب استفاده شود. انرژی موجود در هوای فشرده شده کاربردهای مختلفی دارد، در این فن اوری از انرژی جنبشی هوا در هنگام آزاد شدن و مخزن کم فشار استفاده می شود.

وقتی فشار مخزن کم شود، کمپرسور هوا دوباره روشن می شود و مخزن را دوباره با هوای تحت فشار پر می کند. یک کمپرسور هوا با پمپ تفاوت دارد، زیرا کمپرسور برای هر نوع گاز و هوا کار می کند، در صورتی که پمپ ها با یک مایع کار می کنند.

کمپرسورهای هوا دو مرحله دارند، عملیات فشرده سازی و عملیات رهاسازی

میزان سرعتی که کمپرسور می تواند هوا متراکم کند، با فوت مکعب در دقیقه (cfm) بیان می شود. فشار اتمسفر در نحوه حرکت سریع هوا به داخل سیلندر موثر است، در نتیجه cfm با فشار اتمسفر متفاوت می باشد. همچنین این ویژگی با توجه به دما و رطوبت هوا نیز متفاوت است. برای ایجاد یک رابطه مساوی، سازندگان پای استاندارد مکعب در دقیقه (scfm) را به عنوان cfm در سطح دریا با 68 درجه فارنهایت هوا در رطوبت نسبی 36٪ محاسبه می کنند. 

بیشتر بخوانید: فروش سیلندر هوا 

کاربرد پمپ هوای تنفسی 

از کمپرسور هوای تنفسی برای مواقعی که هوای محیط آلوده است و یا امکان تنفس در محیط مورد نظر وجود ندارد می توان استفاده کرد، در اماکن درمانی و بیمارستان ها نیز می توان از این دستگاه در جهت تولید هوایی پاک و با فشار مشخص استفاده کرد. دستگاه باید کاملا بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده باشد.

کمپرسور

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده کمپرسور هوای تنفسی، تأمین هوای تنفسی برای افراد است. کمپرسور هوای تنفسی در کپسول های غواصی و کمپرسور هوای تنفسی در کپسول های آتش نشانی از موارد پر استفاده این دستگاه است.

طبقه بندی كمپرسور های هواي تنفسي

کمپرسورها با توجه به فشار تحمل طبقه بندی می شوند:

1-کمپرسورهای کم فشار هوا (LPAC) که دارای فشار تخلیه 150 psi یا کمتر هستند

2-کمپرسورهای فشار متوسط که دارای فشار تخلیه 151 psi تا 1000 psi هستند

3-کمپرسورهای هوای کم فشار (HPAC) که دارای فشار تخلیه بالای 1000 ps هستند

بیشتر بخوانید: سیلندر تفنگ PCP 

طبقه بندی طبق طرح و اصل کار 

کمپرسور تک مرحله ای (Single-stage)

کمپرسور متقابل دو مرحله ای (Two-stage)

کمپرسور مرکب

کمپرسور دوار پیچ

کمپرسور توربو

کمپرسور گریز از مرکز

کمپرسور هواي تنفسي در كپسول هاي ٢٠٠ بار غواصي

کمپرسور هوای غواصی یک کمپرسور گازی است و یک غواص مجهز به تجهیزات کامل می تواند از این هوای تنفسی به صورت مستقیم استفاده نماید، یا سیلندرهای غواصی را با هوای پر فشار به اندازه کافی خالص پر کند تا از آن به عنوان گاز تنفسی استفاده شود.

معمولا كمپرسور هواي غواصي با فشار كم، دارای فشار تحقيق تا 30 بار می باشد كه متناسب با عمق غواص قابل تنظیم است. یک کمپرسور غواصی با فشار بالا دارای فشار تحویل است که معمولا بیش از 150 بار است و بین 200 تا 300 بار می باشد. 

به طور کلی کمپرسورهای غواصی فشار بالا، کمپرسورهای هوای برگشت پذیر سه یا چهار مرحله ای هستند که با یک روغن کمپرسور معدنی درجه یک یا مواد مصنوعی درجه بالا و عاری از مواد افزودنی سمی روغن کاری می شوند. چند مورد از سیلندرهای با روکش سرامیکی از حلقه های O استفاده می کنند، نه حلقه های پیستون، کمپرسورهای روغن کاری شده فقط باید از روان کننده های مشخص شده توسط سازنده کمپرسور برای استفاده در هوا با تنفس استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: رگولاتور غواصی

 

کمپرسور هواي تنفسي در كپسول هاي 3٠٠ بار آتش نشانی

با داشتن کمپرسور هوا، مراجعه آتش نشانان به فروشگاههای خدماتی کاهش می یابد و قادر خواهند بود بسیاری از کارهای تعمیر و نگهداری را در در محل کار انجام دهند. از کمپرسورهای هوا پیچ دوار و کمپرسورهای برگشت پذیر می توان برای توان طیف وسیعی از عملیات استفاده نمود. این ابزارها می توانند فرآیندهای طولانی مدت و طولانی مشاغل سختی مانند آتش نشانی را به مشاغل ساده تبدیل کنند.

کارگاه کاسپین

به طور کلی ، کمپرسورهای هوا مناسب برای آتش نشانی به طور معمول در دو نوع قرار می گیرند : پیچ معکوس و چرخشی

بهترین نوع به شرایط و نیاز های مورد نظر بستگی دارد. اگر می خواهید قطعات موتور را عوض کنید، به یک کمپرسور با فشار کافی، که به پوند در اینچ مربع (PSI) اندازه گیری می شود، نیاز دارید. اگر می خواهید بدنه یک کامیون آتش نشانی را رنگ کنید، به کمپرسوری احتیاج دارید که به طور مداوم کار کند.

بیشتر بخوانید: رگلاتور آتش نشانی

به طور کلی، بهترین کمپرسور هوا برای ایستگاه آتش نشانی ظرفیت لازم برای طیف گسترده ای از کارهای قابل اجرا را دارد.